onsdag 7 december 2011

Att nästan vara i mål ♥

Nu är jag nästan i mål! Sista skolarbetet skickades in nu ikväll! Känns helt underbart! På tisdag är det sista dagen i skolan, sen är jag färdigutbildad undersköterska!! Det hade jag aldrig kunnat tro för drygt ett år sen! Att gå från kontorsråtta till vårdyrket är ju verkligen en helomvändning. Men det är något av det bästa jag har gjort faktiskt. Samtidigt som det är väldigt skönt att vara klar med skolan, är det lite skrämmande. Skolan innebär ju en trygghet, man vet vad man ska göra liksom. Nu väntar en oviss framtid men det gäller att tänka positivt så kommer allt att gå hur bra som helst. Jag kommer ju att fortsätta som timvikarie på "mitt" boende och ska även sätta upp mig som timvikarie på sjukhuset.

Idag var jag faktiskt på BB och hospiterade. Min dröm är ju att arbeta där och på förlossningen. Så jag tog saken i egna händer och ringde till avdelningschefen (som förövrigt var vår barnmorska på MVC när vi väntade Celina) för att höra om jag fick komma dit och se vad en undersköterskas arbetsuppgifter är. Hon blev jätteglad och tyckte det var ett bra initiativ. Och oj, vad jag trivdes bra där! Jag gick som i ett lyckorus! Så mysigt med alla dessa små bebisar och den lycka som de nyblivna föräldrarna känner. Oftast, det händer ju tyvärr att vissa mår väldigt dåligt också. Jag kände verkligen att jag valt rätt. Och jag gjorde nog ett bra intryck idag, hörde nämligen hur min handledare berömde mig inför sina kollegor efter jag gått därifrån! Superroligt!
Sprang dessutom på avdelningschefen som ville att jag skulle komma förbi i nästa vecka med mina papper och betyg för en ev. tjänst som sommarvikarie! Så nu håller vi tummarna! HÅRT! :O))

Det är så skönt att sista arbetet är inskickat, tänk vad mycket tid jag får över nu! Jag kommer ha så mycket fritid, har redan en lång lista över böcker som jag ska läsa och jag kan börja ta tag i mina småprojekt igen! I alla fall för ett tag... Jag har ju sökt in till en kurs till, Barn- och ungdomssjukvård, som börjar i månadsskiftet januari-februari och håller på i 12 veckor. Där ingår även 5 veckors praktik på någon av barnavdelningarna, typ neontal och barnavdelningen. Antagningsbeskedet bör komma i nästa vecka, så även det håller vi tummarna för!

Nej, om man skulle ta och hoppa i säng istället. Var hemma sent igår eftersom jag jobbade kväll och gick upp redan kl.5 imorse. Imorgon väntar en mysdag med bästa Tove och mycket shopping i Lund, så då får man ju se till att vara utvilad :O)

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥