onsdag 1 februari 2012

Rosa it is...

Skulle egentligen sätta mig och skriva om gastroenterit, ljumskbråck, diabetes och obstruktiv bronkit men som vanligt kom lilla Alfons fram. Ska bara.... Gaaah! Fastnar så himla lätt i annat, måste bättra mig! Idag "skulle jag bara" kolla lite efter ny namnskylt att ha när jag jobbar, blev ingen sådan idag, utan hittade lite roligare saker på Vårdväskan istället som klickades hem.


Älskar ju rosa, så givetvis fick det ju bli så. Tycker pennorna är så sjukt söta! Tittade lite på pennor i form av en kanyl också men jag fick hejda mig lite....!
Finns även stetoskop i en mängd härliga färger och överdrag till stetoskopen i form av mjukisdjur. Hur söta som helst! Roligt om man arbetar på en barnavdelning.
Nu längtar jag så himla mycket efter att få komma ut och praktisera på Neonatal och sen få börja jobba på BB/Förlossningen! Längtar så!
Dansar fortfarande runt på små rosa (såklart!) moln och är så glad över att jag ska få vara på BB/Förlossningen i sommar! Tänk om jag inte hade kontaktat dom om hospitering i höstas! Då hade jag "bara" varit en av alla som sökt sig till just den avdelningen. Nu stack jag ut lite och hade redan en kontakt med avdelningschefen. Gäller att var lite framåt och på ibland :O))
Kändes dock lite småjobbigt att behöva tacka nej till två andra tjänster när jag blev tillfrågad om sommarjobb där. Men man får se det som att man har gjort ett bra intryck och arbete. Och det är ju med barn jag vill jobba så detta känns helt rätt för mig.

Igår var jag ju med Benjamin i skolan hela dagen. Superroligt att få sitta med och se hur han lär sig. Hela dagen var vikt åt matte så att de ska hinna klart med boken innan sportlovet. De pratade om hälften och dubbelt, mönster och grundmönster också blev det lite minusräkning.
Benjamin har sen ett tag tillbaka tyckt att det är tråkigt i skolan och gärna velat att jag hämtar direkt efter skolan. Det har värkt i mamma-hjärtat (och såklart pappa-hjärtat) och man har undrat vad anledningen är. Själv har han inte kunnat sätta ord på vad det beror på.
Är han mobbad, känner han sig utanför, mår han inte bra av någon annan anledning osv. Även om hans fröknar säger att han är så glad och har så roligt i skolan var det skönt att få se det med egna ögon. Han hade verkligen jätteroligt, både på rasterna och lektionerna. Han hade ingen tid med mig, så det var mer jag som kände mig ensam, haha!

Egentligen tror jag att det bottnar lite i att han vill vara med mig och Fredrik. När det är dags att sova vill han gärna att vi ska sitta hos honom och varenda natt kommer han intassandes och kryper ner mellan oss. Skulle vi någon gång orka bära tillbaka honom, så hinner vi bara in i vårt sovrum sen kommer han igen.
Mm, nu fick jag en sån längtan efter att få krama om min lille prins ♥

Får sätta lite fart här och åka och hämta mina små hjärtan snart.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥


0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥