torsdag 25 februari 2010

Sjukling!

Lilla Prinsessan har blivit sjuk :O(( Stackarn fick lite feber häromkvällen, sen kom förkylningen, som snabbt blev värre o natten till igår fick hon öroninflammation. Så nu är det penicillin för hela slanten som gäller. Celina som annars är otroligt duktig på att ta både hostmedicin o alvedon (gapar ofta efter mer...) ratar Kåvepeninen totalt! Och jag förstår henne, det är ju inte det godaste som finns, förstår inte hur man lyckas framställa ngt så äckligt... Tom. hon på apoteket sa att den var äcklig! Men Celina blir duktigare o duktigare, även om hon visar att hon inte alls tycker om det, så gapar hon åtminstone när jag ska ge henne det. Har försökt att ge henne juice, saft, vatten, choklad o tom. chips!! för att ta bort smaken efteråt, men hur gått är det egentligen?? Choklad toppat med Kåvepenin... Men man försöker i alla fall :O))

Känns inte alls bra att ge henne hostmedicin, alvedon OCH Kåvepenin, dessutom får hon nässpray för att kunna andas... Känns som det är alldeles för mycket att trycka i henne. Så just nu får hon det som jag känner att hon behöver mest, Kåvepeninen är ju givet, men hostar hon inte så mycket får det räcka med alvedon för att få ner febern tex. Och har hon inte feber kan hon få lite hostmedicin istället.
Nu sover hon gott så jag får väl passa på att duscha o göra mig i ordning innan hon vaknar.

Ha det gott!


0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥