söndag 30 december 2012

Snart nytt år!

2012 börjar dra sig mot sitt slut och vi är inne på näst sista dagen på detta året. Tiden går så galet fort och nu ska vi blicka framåt mot ett nytt år och nya äventyr.
Det nya året kommer vi att fira in tillsammans med vänner här hemma hos oss.
Och i år har vi faktiskt gjort det väldigt lätt för oss och kör på catering.
Med förra helgens kalas och julafton och alla förberedelse känner jag inte alls för att stå och fixa med så mycket imorgon. Ska fixa efterrätt och lite tilltugg till fördrinken, that´s it! Lovely!
 
Julhelgen och mellandagarna har varit lugna och sköna och vi har bara njutit av tiden tillsammans och med vänner. Vi har mest bara varit, haft långa sovmorgnar och tagit dagarna som de kommit.
Idag har vi varit på traditionell middag hos Fredriks mormor och som traditionen bjuder serverades det oxstek med potatis och en fantastiskt god brunsås, och som vanligt äter vi så att det sprutar ur öronen på oss alla!
Celina ville inte alls följa med oss hem utan skulle till varje pris med farmor och farfar. Och så fick det bli, det var bara att packa ihop en väska till henne så nu myser hon och får lite egentid med dom.
Mysigt även för oss att få lite egentid med Benjamin.
 
Lite nygammalt här hemma
 

Ljusbox House Doctor/Lillavillavita, Hjortar Borett och Adventsljus TineK/MissK


 
På ovanvåningen står denna söta lilla gran som jag köpte förra året på Ica Maxi, kruka från en lokal blomsterhandel, julgranspynt Village och ljusstake Borett
 
Nu ska jag mysa med sonen och sen ska jag läsa vidare om Mr.Grey i Femtio nyanser av mörker.

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥