tisdag 18 juni 2013

Härliga sommar!

Här njuter vi fortfarande av solen, havet och framför allt lugnet! Idag har vi haft helt fantastiskt väder, utan blåst! Benjamin har tyvärr varit ganska uttråkad eftersom kompisarna åkte hem igår, men lite lugn och ro för honom är ju inte helt fel det heller.
Celina har lekt precis hela dagen med en nyfunnen vän, de har badat och varit på lekplatsen i princip hela tiden. Så härligt att se! Själv har jag kunnat ligga i solen och läsa och bara njuta! Underbart!
Det är knappt att man vill åka hem imorgon!
 

Hoppas att de rensar bort den äckliga tången snart!
 
Igår hade vi inte lika härligt väder, solen sken förvisso men hy vad det blåste kallt! Det som bara skulle bli en tur till affären blev en sväng till Karlskrona på Benjamins begäran (!!).
Ett besök hos frissan där Benjamin blev supernöjd med sin klippning och jag blev mindre nöjd med mitt hår! Man ska ju inte gå till någon annan om man har hittat någon man trivs med! Min frissa är fullbokad en lång tid framåt och jag var desperat så jag chansade.... Det SKA jag inte göra om!
 
Detta året har vi släppt Celina lite mer fri här på campingen. Hon är riktigt duktig här och oftast berättar hon var hon ska. I år får hon ex. själv gå upp till affären mer än vad hon fick i fjol. Nu tycker hon att hon kan få gå dit och handla i tid och otid. Det första hon frågar om på morgonen är om hon får gå till affären....! (Yes, shoppaholic!!)
Igår gick hon dit, med min tillåtelse, däremot var jag ganska tankspridd och tänkte inte på vad hon tog med sig. En liten stund senare kom hon tillbaka och var mäkta besviken för att hon inte fick handla med sitt kort. Förstod först inte vad hon pratade om men sen visade hon sitt kort...
 
 
Lilla söta Hjärtat trodde att hon kunde betala med sitt prinsesskort....! Det låg ju i hennes plånbok!
Det var bara att förklara för henne att det inte funkade så och följa med henne till affären så att hon kunde få köpa sin glass. Killen skrattade gott när vi kom in och jag frågade om de inte tog prinsesskort! Nyheten spred sig snabbt bland personalen här och Celina är numera ökänd!
 
Nu ska jag mysa med lite choklad och ett glas rött och krypa upp i soffan tillsammans med min älskade son.

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥