söndag 16 juni 2013

Skolavslutning

I fredags var det skolavslutning och min älskade kille slutade barnskolan.
Till hösten väntar 3:an och nya äventyr. Men först väntar ett härligt sommarlov!
 
 
Min stora kille! Vart tog tiden vägen!? Han som nyss började skolan!
Med den obligatoriska sommarkramen fick de en fin ros och en personlig hälsning av fröknarna.
Det var ju både en och två gånger man fick svälja hårt för att tränga undan tårarna som tryckte på....
Det är något visst med skolavslutningar, med Den blomstertid nu kommer och förväntansfulla skolbarn.
 
Vi startade sommarlovet med att åka till vårt smultronställe i Karlskrona skärgård. Ett par välbehövliga lata dagar utan en massa måsten. I helgen har hela familjen varit samlad men idag åkte pappan i huset hem, imorgon väntar arbete för hans del. Barnen och jag stannar och njuter i ett par dagar till.
Vädret har tyvärr inte varit det bästa, soligt men med kalla vindar eller ösregn.
Ikväll har jag och Celina haft en liten myskväll. Vi har pratat, ätit godis, skrattat åt hennes knasigheter och kramats om vartannat. En helt underbar kväll!
Benjamin skuttade iväg här tidigare ikväll för att sova i tält men ringde för en stund sen och ville komma hem. Så det var bara att gå och möta upp honom, nu sitter han och jag och myser. Pratar, tittar på tv och jag förundras så över mina barn.
Dessa barn som kan göra mig alldeles vansinnig ibland, som bråkar sådär på syskonvis så att man blir tokig.
Dessa underbart, fina och vackra ungar som får hjärtat att smälta bara av att titta på dom, som får en att bryta ut i skratt åt deras tokigheter, som kan krypa upp i famnen och pussas och kramas och berätta hur mycket de älskar en.
Som får en att undra vad livet hade varit utan dom.
 
Älskar er härifrån till evigheten
 

 

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥