onsdag 10 mars 2010

Mina älskade barn ♥

Vi har fått en beroende o envis dotter! Hon är helt besatt av sin älskade gosefilt, den ska med ööööööööööööööööverallt! Ska vi äta, ska filten vara med, ska vi åka någonstans ska filten med, tar någon filten blir hon vansinnig (även om hon för tillfället inte bryr sig om den...), tar vi upp den från golvet o lägger den ex. i soffan, kryper hon fram o tar ner den igen, byta blöjan, osv... Är väl snart dags att införskaffa en till så att vi har en i reserv.

Envis är hon på så sätt att hon HELA tiden ska öppna o undersöka vad som finns i köklådorna. Matvrak som hon är ska hon kolla vad det finns för ngt att äta i skafferilådorna. Har hon ätit ett kex tex., kryper hon bort till lådan för att förse sig med mer... Jag har tom kommit på henne med att tugga i sig både cashew- o valnötter!! Vi trodde att hon skulle lära sig när vi tjatat tillräckligt (som storebror gjorde) men nejdå, hon lär sig inte så ikväll ska jag montera på lådspärrar!

Men hon är världens underbaraste tjej!! O världens härligaste lillasyster! Imorse när Benjamin hade vaknat, sträckte hon ut armarna mot honom o skulle kramas. De är verkligen helt underbara tillsammans.
Benjamin är en helt fantastisk storebror, han har (oftast!) tålamod med henne, leker jättefint med henne. Han tycker dock ibland att hon är lite jobbig o då vill han vara hos farfar för att få lite lugn o ro :O)) Sötisen!
De senaste kvällarna har han velat att jag ska ligga hos honom tills han somnar, så ikväll har jag lovat att han ska få sova hos mig nu när Fredrik är i Sth.

Nu är det dags att åka o hämta älsklingen på dagis!

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥