torsdag 6 maj 2010

Ångest!

Usch o fy vilken ångest jag har!! På måndag börjar vi inskolning på dagis av Celina, förstår inte hur tiden bara kan försvinna så här. Det känns ju inte som det var så länge sen hon var nyfödd o nu ska hon börja på dagis... :O((
För hennes del kommer det säkert att gå jättebra, hon kommer väl inte med glädje stå o vinka i fönstret de första dagarna, men för min del kommer det att bli jobbigt. Att släppa taget om sin lilla prinsessa till någon annan, det känns lite faktiskt. Hade kanske varit en annan sak om jag hade haft ett arbete som jag verkligen trivs med, att gå tillbaka till. Men nu är det både ångest över dagislämning och att jag ska tillbaka o göra min uppsägningstid på det förbannade skitföretaget!

Har fortfarande inte hört hur det blir, får inte tag på Unionen-tanten. Förhandlingen var i tisdags o jag trodde att hon skulle höra av sig direkt efter eller absolut senast igår. Får väl jaga henne lite till så att man kan börja förbereda sig mentalt inför jobbet.

Igår var vi på badhuset med 3 andra grannar o deras barn. Förra gången vi var på badhuset gallskrek Celina hela tiden, så det var bara att ge upp, så jag var lite smått fundersam på hur det skulle gå denna gången. Lite reserverat i början, men sen gick det hur bra som helst, hon fullkomligt älskade det.
Benjamin är ju vattendjuret själv!! Han älskar att bada o skyr ingenting! Han hoppar från trampolinen i den stora bassängen o simmar sen snabbt in till kanten för att hoppa igen :O) Han har varit uppe på den högre trampolinen ett par gånger tidigare men inte vågat hoppa. Igår gick han upp dit igen, tvekade länge men tog sen mod till sig o hoppade! Vilken modig kille!! Sen fanns det ingen hejd på honom, han sprang ut på trampolinen o hoppade för fullt! Jätteroligt att se hur de kan övervinna sin rädsla o komma på att det inte var så farligt!

Nu är det dags att förberede lite lunch, Celina borde vakna snart. Hon har snart sovit i tre timmar! O jag som hade tänkt att vi skulle några ärende innan vi hämtar Benjamin... Det fick bli en liten pratstund med Cecilia istället, som kom över en sväng innan hon skulle iväg o jobba.

Kramkram.

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥