onsdag 28 april 2010

Älskade ungar!

Igår åkte älsklingen till Stockholm igen, denna gången stannar han över i två nätter. En natt är väl ok, det kan till o med kännas lite skönt ibland att få lite tid själv, både själv med barnen men även lite egentid efter att de har somnat. Men två nätter... Trist! Saknar honom redan :O(

Sitter o letar efter kyl/frys på nätet idag, dörren till kylen har gått sönder o det är ju **dyrt att köpa en ny, så vi kan lika bra köpa ett nytt paket med kyl o frys istället. Blir ju inte billigare, men de vi har nu är ca. 10 år gamla så det är väl bara en tidsfråga innan frysen oxå lägger av. Tråkiga pengar att slänga ut!
Som tur är har vi en kyl i förrådet så alla kylvaror åkte ut där i måndags, nu är det ett evigt springande ut där så fort man ska ha ngt :O)

När jag var på väg in från förrådet igår morse hörde jag ett barn som var jätteledset, lät inte som Celina, men det var hon! När jag kom in i hallen möts jag av henne, helt nerblodad runt munnen o så klart helt förtvivlad!! Lilla stackaren har ramlat o slagit i munnen riktigt illa. Igen. Så det var bara att ringa tandläkaren o få en tid, det var ingen fara med tänderna. Som tur var! Strängen under överläppen hade fått sig en smäll o blödde rejält.
Senare på dagen när hon sovit fick jag en chock när jag såg henne, fullt med blod runt munnen igen o i sängen. När jag rullade upp såg jag grannen som är tandläkare, bad henne komma in o titta så att det inte hade blivit värre när hon haft nappen, men det var ingen fara. Vi skulle låta bli nappen, vilket är lättare sagt än gjort! Celina har blivit värsta nappungen :O)) Så det var några gnälliga timmar innan det var dags att sova för natten o nu funkar det bra igen. Ingen nerblodad säng imorse :O)

När det var dags för Benjamin att sova, låg han o jag o pratade i säkert en timme i hans säng. Vi tittade i hans babybok, jag berättade om hur det gick till när han kom ut från min mage, han älskar när jag berättar det, om hur han var som bebis, hans favoritställning när han sov osv. Supermysigt.
Han är världens underbaraste kille! Jag berättade för honom att han är världens bästa son och storebror, hur duktig han är med Celina. Att han hjälper mig mycket med henne, ibland sitter de o myser i soffan när hon dricker sin välling så att jag kan fixa frukosten, han säger till henne om hon gör ngt hon inte får osv. Samt att han leker jättefint med henne. Hon älskar verkligen sin storebror!! När hon vaknat på morgonen går hon in till honom o vill gärna upp i hans säng o mysa, ligger han när kanten på sängen, står hon o klappar honom över huvudet o kelar med honom. Sätter vi upp henne i hans säng, lägger hon sig ner o kramar honom. Så gör hon så gott som aldrig med oss... Så vi vet ju vem som står överst på hennes lista :O))
Har verkligen världens finaste ungar! Älskar dom oändligt!

Kramkram.

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥