fredag 11 juni 2010

Oj, vad dålig jag har blivit på att skriva här!! Men med tanke på att Fredrik uppdaterade sin blogg den 16/12-09 senast, så ligger jag ändå i lä :O)

Förra helgen var Tove på besök, alltid lika mysigt att träffas. På fredagen blev det tacos o film, The Box. Fredrik somnade så jag o Tove valde att stänga av filmen, den var lite psykiskt läskig i början...! Lördagen bjöd på helt underbart väder, Fredrik, Benjamin o Gäddan åkte iväg med båten. Jag, Tove o Celina åkte iväg o handlade lite blommor till utekrukorna. På kvällen grillade vi rådjursadel som Gäddan hade med sig, så otroligt gott. Men jag kan ändå inte låta bli att tänka lite på Bambi... :O(
Det var så underbart väder att vi satt ute tills klockan var 2 på natten! Med terassvärmare o lite filtar var det hur mysigt som helst. Ganska trötta dagen efter åkte vi med båten till Österslöv/Balsby, tyvärr blåste det för mycket där så vi åkte hem o la oss i trädgården o solade istället. Ingen av oss gjorde många knop denna dag...!

Häromdagen ringde jag o satte upp mig som vikarie på förskolor här i stan, redan samma eftermiddag ringde de och frågade om jag kunde jobba dagen efter o på måndag!! Så igår, torsdag, var jag på Ängsgårdens förskola o jobbade. Superroligt! Vi får väl se om jag gjorde ett gott intryck så att de ringer mig igen :O))
Annars är det mycket jobbsökande för tillfället. Känns som att man varje lediga stund ska skriva ansökan, prata med bemanningsföretag, söka kontaktpersoner till lediga tjänster, fixa o dona med annat kring A-kassa osv. Samtidigt ska jag även försöka få mina semesterdagar utbetalda från mitt tidigare arbete! De påstår att de gått i konkurs, vilket de inte har, o att det inte finns pengar i företaget. Så än kan man inte lägga det skitföretaget bakom sig. Till råga på allt har de inte fyllt i mitt arbetsgivarintyg rätt, så nu lär det dröja ännu längre innan jag får ut någon A-kassa!!!! Blir trött bara jag tänker på det...!!

På fredag ska vi till sjukhuset o ta bort Celinas gips o röntga om armen. Håll alla tummar på att vi kan åka hem utan nytt gips!

Nu ska jag skicka en sista ansökan för idag, sen ska jag slänga mig i soffan o läsa en bok.
Kramkram.

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥