tisdag 22 februari 2011

Fu var ordet!

Jag är inte den som använder ordet fy så ofta till mina barn. Men igår kom det EN gång från mig. Celina hade klättrat upp på skötbordet och slängt ner en massa saker på golvet och dragit ut en korg som hon hade tömt på innehållet. Sa till ordentligt, både för all oreda hon ställt till med, men framför allt för att hon skulle förstå att hon inte får klättra upp på skötbordet. Vill inte tänka på hur det hade gått om hon hade ramlat ner. Efter en stund kom hon ut i köket till mig och sa "fu, mamma"... Det fick jag höra hela kvällen sen... Och imorse kom det igen, fast denna gången till Benjamin, "fu, Ben"! Snacka om att snappa upp det man säger :O))

På planeringen idag står ett lunchbesök hos Shilan, en klasskamrat till mig. Hon och hennes man kommer från Kurdistan, så idag ska vi få smaka på kurdisk mat! Ska bli så spännande!!
Men först ska här dammsugas och sen ska vi en sväng på stan och köpa en liten present till Shilan.

Kram
M

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥