onsdag 23 februari 2011

Mor & dotterdag ♥

Idag har jag och Celina haft en riktig bra och mysig dag. Vi hade egentligen inget speciellt planerat, ett ärende på stan och sen skulle jag skriva mitt fördjupningsarbete. Så var tanken. Vi började med att lämna Benjamin hos farfar, de skulle åka till Andy´s lekland tillsammans. Sen körde vi till vårdcentralen så att Celina fick en bättre hostmedicin än Bisolvon. Fick Cocillana som innehåller morfin! Förvisso ska hon bara ha 1 ml 3 ggr om dagen, men ändå... Jag vet i och för sig inte om andra hostmediciner oxå innehåller lite morfin, men många reagerar på att hon har fått just den sorten. Men jag antar att man får lita på läkaren, hon läste ur FASS för mig så det stämmer säkert att småbarn oxå kan få den. Därefter var vi och handlade lite mat sen åkte vi ner en runda på stan där det blev lite shopping till både mig och Celina, sen en god lunch på Bunna med underbara Annica.
Celina var på ett helt underbart humör idag och fick springa runt inne på HM och busa. Oxå har hon pratat med mig precis H E L A tiden. Om precis allt. Underbara, gosiga unge. Inga gnäll, inga bråk. Bara roligheter och mys.
Inte alltid så lätt att skriva ner känslan, men den finns inom mig och den sparar jag i min minnesbank.

På vägen hem hämtade vi upp Benjamin som var helnöjd med timmarna på Andy´s. Han hade så mycket att berätta!

Imorgon blir det begravning för min och Benjamins del. Ja, han stod på sig även när jag förklarade vad det innebär och hur viktigt det är att vara lugn och stilla osv. Andra tycker inte att han ska följa med, men jag och Fredrik är överens, vill han verkligen följa med så får han göra det. Har även pratat med honom om det innan läggningen ikväll och förklarat att han fortfarande kan ändra sig. Så vi får se imorgon hur han gör. Kanske han ändrar sig.
Efter begravningen ska vi hem till Lotta, där Celina ska vara. Vi har inte planerat något speciellt men IKEA och Väla lockar lite för min del :O) Vi tar det som det kommer, ska bli så roligt att träffas igen så egentligen spelar det ingen roll vad vi gör.
Nu är det dags att hoppa i säng. Blir till att gå upp tidigt imorgon.

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥