onsdag 9 februari 2011

En helg med sorg och mycket kärlek ♥

Redan onsdag och nu börjar nedräkningen till helgen. Tiden bara flyger iväg! Det känns ju som att det precis var helg! I fredags förärades Kristianstad, och vi, med ett besök av finaste Madde från Stockholm. Några glass rött och lite småprat hann vi med innan Fredrik och Madde försvann ut i Kristianstadsnatten, med stans alla 18-åringar... :O))
Lördagen skulle bli en dag med mycket glädje och kärlek då vi skulle köra ner till Glumslöv och hälsa på min fina syster, Jenny, och hennes familj. Och sen fortsätta kvällen hos bästa Lotta med familj. Dagen började dock med ett sorgligt samtal. Under natten hade min morbror somnat in. Antagligen var det hjärtat. 53 år gammal. Alldeles för tidigt. Vi hade ingen direkt kontakt längre, men när jag var mindre var jag ofta hos honom och lekte. Jag var hans lilla Skrållan. Så det finns många fina minnen.


Efter en del tårar åkte vi i alla fall iväg som planerat och dagen blev precis så bra och rolig som vi hade tänkt oss. Trots allt. Vi lunchade hos Jenny, barnen lekte, vi vuxna satt och pratade. Länge. Vi konstaterade att vi träffas alldeles för sällan. Det ska vi verkligen ändra på! Sen körde vi vidare till Lotta med familj, där Thomas var i full färd med att fixa med maten. Han är verkligen en mästerkock. God baconlindad fläskfilé, ris med rödlök och en supergod sås. Mumsigt! Barnen hade superroligt och var uppe länge. Alldeles för sällan vi träffar dem oxå. Förhoppningsvis kan vi få ihop en träff på sportlovet igen. På söndagen åkte vi hem, bytte om och åkte vidare till mina gulliga svärföräldrar för kalas. Där bjöds det på varmrökt lax från ett rökeri. Sjukt gott!


Idag har jag unnat mig en halv Malin-dag. När barnen var lämnade på dagis o i skolan åkte jag till Hälsa o Helhet för en 50 minuters halvkroppsmassage. Så otroligt skönt och avkopplande! Sen åkte jag till Vä för att klippa mig. Min vanliga frisör är i Thailand så jag fick en annan som kom med ett förslag som lät bra. Men som blev katastrof! Så fort jag kom ut i bilen åkte håret upp i en tofs och så får jag ha det tills det har vuxit ut en bit igen! Usch, blev inte alls nöjd!


Efter det blev det ett besök på min gamla APU-plats, där jag pratade en lång stund med en dam som fyller 100 år nästa månad. Hon är helt fantastisk. Hon sköter mycket helt själv. Otroligt. Jag hoppas att man kan vara så pigg när man själv blir äldre. Just nu känner jag mig inte alls pigg. Somnar sent om kvällarna och vaknar varje natt av att Celina inte hittar nappen eller filten, så nu blir det snart sängen och film med min Kärlek.

2 kommentarer:

  1. Tusen TACK för ert mottagande med öppna armar!! Otroligt fint ni har det. Pärla är du!!
    Beklagar innerligt över det som hänt din morbror. Jag ryser..
    Kramar om dig riktigt hårt.
    <3

    SvaraRadera
  2. Tack för omtanken och kramen!

    Vi öppnar alltid famnen och välkomnar våra vänner till vårt hem. När som helst, planerat som spontant. Det är såna vi är.
    Ha det bäst!

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥