tisdag 15 maj 2012

Nice to be back!

Nu har vi en fungerande dator igen! Så himla skönt! Ett nytt tangentbord och lite annat fix för att få den att fungera igen var vad som krävdes.

Här hemma njuter jag av de sista dagarnas ledighet, på måndag börjar jag jobba på förlossningen! Som jag har längtat och sett fram emot det och nu är det bara några dagar kvar!!! Spännande!
Men först väntar ett par lediga dagar med familjen då vi bara ska vara och njuta av tiden tillsammans. Det blir som en liten lill-semester för oss eftersom jag sen ska jobba hela sommaren.
Jag har kommit in i en riktig fixa-och-dona-period här hemma. Benjamins rum har fått sig en rejäl omgång, tillsammans har han och jag rensat ut hur mycket som helst, bl a åkte alla "babygrejor" som han kallade det, ut. Skrivbordet åkte också ut till förmån för lillasyster som nu har fått en egen liten pysselhörna. Så snart det finns tid ska vi åka till IKEA och införskaffa lite nya förvaringsmöbler till honom. Då kommer hans "gamla" möbler att få flytta ut i allrummet på ovanvåningen, så även där blir det lite förnyelse. I resten av huset har det flyttats om på småsaker, lite nytt piff har tillkommit osv. Och än känner jag mig inte helt färdig! Känns så roligt att ändra och dona, nästan så att man småler för sig själv när man går förbi bara för att man känner sig så nöjd. Löjligt egentligen, men lite småkul :O))

Just nu letar jag lite tavlor att ha ovanför soffan på ovanvåningen och en att ha i hallen. Fjärilstavlorna från Hagedornhagen har jag suktat efter läääääääääänge och nu har jag bestämt mig för storleken mindre. I hallen kan jag tänka mig någon poster med citat eller något liknande. På Familyroom finns många fina att välja på. Jag har även suttit och knopat på en egen på nätet.
Wordle kan man själv skapa sina posters och skriva ut. Benjamin har fått upp en på sitt rum och jag har en liten tanke på att göra en som en liten extra studentpresent också. För något år sen gjorde jag denna Family, mest för att testa. Här finns de senaste, den blå pryder Benjamins vägg.
Kul att skriva ihop lite om en vän eller en familj och ge bort i gå-bort-present.
Efter många sena kvällar, och många nätter med en strulig 8-åring!, skriker min kropp efter sömn, så nu ska jag krypa ner och läsa en liten stund. Efter att jag slutat skolan och inte har några skolarbeten hängandes över sig har jag äntligen börjat läsa igen. Vilken avkoppling, att fly in i en annan värld för en stund och bara släppa allt annat runt omkring. Ikväll ska jag ge mig in i Camilla Läckbergs värld - Änglamakerskan ska slukas på ett par dagar tänkte jag.

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥