lördag 5 november 2011

Efter en medveten timeout tänkte jag försöka börja skriva lite igen.
Det har varit en intensiv sommar med mycket arbete och pendlande till min semesterfirande familj i Karlskrona skärgård. Däremellan har jag gjort något som jag gör allt för sällan - att bara vara - mycket välbehövligt. Inga måsten eller borden, utan jag har bara varit själv och njutit. Även om saknaden efter familjen har varit enorm och jag vissa dagar har varit extremt uttråkad.


Sensommaren och hösten har också varit intensiv med praktik på sjukhuset - ovärderlig erfarenhet - som har inneburit många tidiga morgnar och sena kvällar. Nu är jag tillbaka i skolan igen och nedräkningen tills jag är färdigutbildad har börjat på riktigt. Bara 1 ½ månad kvar!

Vi har nu en blöjfri liten prinsessa här hemma! Hon är så stolt! Vår stora lilla tjej!
Jag kan inte fatta att hon snart är t r e år!! Var har tiden tagit vägen! Men så kommer det väl alltid att kännas, oavsett hur stora barnen blir!
Välllingen har hon också slutat med, nästan ett måste när blöjan ska släppas även nattetid.
Nu är det bara nappen kvar... Ett större och svårare projekt... Vi har pratat om att tomten ska få napparna, men hon är väldigt skeptisk till det. Men än har vi tid på oss att bearbeta detta. Nappen och snuttefilten är hennes trygghet, det måste bara med när vi ska iväg någonstans. Annars blir det K A O S!
Hon har utvecklats så mycket de senaste månaderna. Hon är en bestämd liten dam som vet vad hon vill. Envis som få!
Det bästa hon vet just nu är att busa med storebror och att titta på Mamma Mia, musikalen, eller Maja Mia som hon säger. Den går verkligen varm här hemma. Hon sitter som klistrad. Antar att det är musiken som är så fängslande. Hon har svårt att sitta still när det spelas musik hon gillar.
Hon älskar även att titta på filmer från när Benjamin var liten. Tyvärr har vi inte varit lika flitiga att filma Celina, antar att det lätt blir så med tvåan.

Benjamin har också blivit så stor under sommaren/hösten. Han är så duktig i skolan, uttrycker sig så att man ibland blir stum. Positiva uttryck.
Härom veckan var han på skoldisco och hade dansat tryckare med 2 tjejer. Och pussat en av dom!! Oj, vad jag skulle velat vara en fluga på väggen!! Min stora kille!
Han visar sån kärlek till sin lillasyster, tar sig tid med henne, busar med henne förklarar sånt som hon inte förstår. Världens finaste storebror.


I går kväll när Celina skulle ha pyjamas på sig hittade hon mitt gamla nattlinne som hon prompt skulle ha på sig. Och såklart fick hon som hon ville... :O))
Ett tunnt fint nattlinne som jag älskade som liten, med texten "When I grow up I want to become a nurse"


För någon vecka sen när vi satt och åt kvällsmat, sprang Celina upp och började dansa till någon låt på radion. Lilla busfrö!
Och storebror var inte sen att hänga på :O))



Nu är det nog dags att stänga ner, tror jag ska göra som min älskling och krypa upp i soffan med min bok en stund.


Kram


Malin

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥