måndag 9 april 2012

Påskturné!

Här duggar det inte tätt mellan inläggen precis...! Hela påsklovet gick i en rasande fart och jag hann inte med allt jag hade tänkt mig, däribland att blogga.
Påskhelgen har varit intensiv men fantastiskt mysig! I torsdags åkte vi till min syster och hennes familj för att fira lilla kusinen som fyllde 5 år. Blir alltid lika nostalgisk när jag åker till mina gamla hemtrakter på våren och sommaren. Älskar närheten till havet och ibland får jag en längtan av att flytta tillbaka till andra sidan Skåne. Aldrig Landskrona igen, men Glumslöv eller Råå hade varit mysigt. 

På långfredagen vinkade vi hejdå till systeryster och begav oss mot Eslöv och en fin gammal vän till mig. Vi har inte setts på ett par år men det kändes som att vi tog vid där vi slutade, inga konstigheter utan det kändes som att vi setts bara för några dagar sen. Även där bjöds det på god mat och trevligt sällskap.
På påskafton drog vi vidare mot Malmö där vi gick en sväng på stan, lunchade på Jensen´s Böfhus, barnen fullkomligt älskar det stället!, och slutligen landade hos en av mina äldsta och närmsta vänner och hennes familj.
Där bjöds det på en fantastiskt god fiskrätt från Halv åtta hos mig tillsammans med ett gott surdegsbröd. Receptet finns här.

Strax innan lunch igår lämnade vi ett kallt och snöigt Malmö bakom oss och styrde hemåt för att hinna fixa lite innan vi själv skulle ha middagsgäster!

Många som hörde om vår lilla turné blev trötta bara av att höra om vårt flängande, men det har varit så lugnt och avkopplande, helt underbart!
En otroligt mysig och rolig helg med några av de som betyder mest och som står mig allra närmst     

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥