lördag 14 april 2012

Something borrowed

Här sitter jag med en lånad laptop eftersom vår lagt av...! Eller närmare bestämt så har tangentbordet lagt av. Tydligen tål det inte kräk! Igår när jag tog en liten paus från fixandet inför kvällens middag, satte jag mig vid datorn en stund. Celina lekte och kom förbi och involverade mig i leken lite då och då, precis som vanligt. Men helt plötsligt när hon står bredvid mig kräks hon rakt över bordet och på datorn! Helt utan förvarning! När hon var avtvättad och allt var upptorkat lekte hon vidare som om inget hänt. Någon timme senare behövde hon kräkas igen men nu märkte hon det själv och sprang in på toaletten. Fortfarande var hon sitt vanliga jag, men efter en tredje kräkning började hon bli hängig och somnade på soffan. Så klart fick vi ställa in middagen, 20 minuter innan de skulle komma...

Kvällen fortsatte med en massa kräkningar, mest slem eftersom hon i stort sett inte ätit något på hela dagen. Hon är inne i en sån period där hon inte äter speciellt mycket just nu, så det var liksom inget ovanligt och som gjorde att vi reagerade. Lilla prinsessan som aldrig har kräkts tidigare mådde superdåligt och var jätteledsen! Så klart skrämmande för henne och väldigt obehagligt, speciellt när magen är helt tom.

Idag har hon varit sitt pigga jag igen, men vi fick även ställa in kvällens festligheter. Vill ju inte smitta ner andra med magsjuka. Nu håller vi tummarna för att vi andra klarar oss från det.
Att ställa in träffar med vänner börjar bli en vana nu tycker jag! Himla tråkigt men nu hoppas vi att det vänder och att vi inte ska behöva ställa in fler träffar.

Idag har jag och Celina varit hemma och tvättat allt som hon varit i kontakt med. Pojkarna har varit en sväng på stan för att handla present till ett barnkalas Benjamin ska på imorgon. Och efter middagen ikväll stack de iväg till ett par vänner för att bl a spela lite tv-spel och mysa.
Celina somnade innan de åkte så jag har haft kvällen för mig själv. Har surfat runt och letat efter en klänning, men inte hittat någon än, så letandet får fortsätta en annan dag.
Däremot hittade jag en massa annat fint.

Cannes Cardigan från Du & Jag

Svalöv Cardigan, oxå från Du & Jag
Jeansen från Circle of Trust är så snygga men tyvärr slut i min storlek.


Snygga byxor från Mos Mosh


Creative Lounge Collection - Star Scarf. Tyvärr slutsåld men den är lagd på bevakning så jag hoppas att den kommer in igen!




Allt ovan hittade jag på Creative Lounge

Tintinstyle hittade jag lite annat fint

First Made Knit i grått...


...eller i Yellow Butter


Men oj vad klockan har blivit mycket!! Dags att krypa ner med en bok en stund innan det är dags att sova.

Sov så gott!

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥