onsdag 24 oktober 2012

Något att se fram emot!

I helgen bokade vi äntligen en vinterresa! Dock inte till Thailand som vi pratat om och tittat så mycket på. Vi tyckte att den långa restiden som det ändå blir, skulle bli för mycket för oss.
Ja, med oss menar jag faktiskt mig och Fredrik...
Med en liten tjej på snart 4 år som inte kan sitta still i mer än ett par minuter och som konstant (överdriver verkligen inte, här hemma är det bara tyst och lugnt när vår lilla prinsessa sover!) pratar så hade vi varit på gränsen till nervvrak när vi kommit fram.
Så vi valde istället att titta på resor med kortare restid och velade länge mellan Kanarieöarna och Egypten. Har varit väldigt skeptiska till Egypten men valet föll ändå på Hurghada och Blue Village Exotic Aquamarine med Fritidsresor.
 
Ett riktigt lyxigt och fint hotell tycker vi och barnen är så ivriga att få komma iväg. 
 







Alla bilderna är lånade från Fritidsresor.se
 
Benjamin pratar om vattenruchkanorna han ska åka, Celina om Bamse och Lilleskutt som hon ska krama och vi vuxna om hur skönt det ska bli att bara få vara, få njuta av solen och slippa tänka på vardagen för en stund.
 
Än är det ett tag tills vi packar ihop oss och åker iväg, men jag tycker nästan att äventyret börjar långt innan avresan. Med barnens förväntan, längtan och nedräkning, tax-free-beställning,växla lite pengar mm.
Denna gången ska vi dessutom fixa nya pass till mig och Benjamin.
Fredrik och Celina ska ta Twinrix-spruta - det har jag inte vågat berätta för Celina än, men jag får väl snart börja bearbeta henne med det. Och köpa hem Emla-plåster!
 
Kontrollmänniska som jag är kommer jag väl snart att börja skriva to-do-listor!! :O)))

1 kommentar:

  1. Skall bli lovely ;). Hon vet om sprutan nu Hjärtat. Love U! Puss

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥