tisdag 30 april 2013

Trevlig Valborg!

Då var vi inne på sista dagen i april! Galet vad denna månaden gick fort! Den liksom bara försvann!
Man kan ju bara hoppas att våren kommer på riktigt nu när vi går in i maj månad.
Solen tittar fram här emellan åt men det blåser för mycket för att man ska kunna njuta av solstrålarna. Men det hör väl Valborg till, eller hur?
 
Helgen som gick innebar jobb, jobb och åter jobb. Däremellan hanns det med lite party med både god mat och dricka, och såklart fantastiskt härligt sällskap! Terassvärmarna var på max så vi satt faktiskt ute hela kvällen! Att det bara var runt 4-5 grader märkte vi knappt av.
Så i söndags kväll när jag kom hem från jobbet stöp jag i säng och tröttheten hängde minsann med in på måndagen.
Antagligen därför mitt tålamod lyste med sin frånvaro...! Gårdagen var en mindre rolig dag, med mycket tjat, gnäll och bråk från/mellan barnen. Helt slut igår kväll bestämde jag att tisdagen ska bli en mycket bättre dag och så blev det.
Celina och jag har hunnit med hur mycket som helst idag. Och det har inte varit något tjafs alls från vår lilla trotsiga (jaja, jag vet - utveckling!) lilla tjej.
 
Presenten till värdparet i lördags blev väldigt uppskattad!
WoodWick ljus (som luktar fantastiskt gott!!) och kruset med blomman precis bakom. Båda från Lakewood.
 
Imorgon hade vi tänkt ha en trädgårdsdag tillsammans här hemma, fixa med lite stensättning på uppfarten (såklart mannens uppgift!), gräva nya rabatter och plantera växterna jag köpte igår och idag. Men så blev det sjukt på jobbet och då ställer man klart upp, är ändå ledig så mycket i denna veckan att en dag till på jobbet inte gör så mycket. Trist bara att det infaller när hela familjen är ledig tillsammans.
Men vi har hela helgen på oss så då tar vi igen det.
 
Ikväll blir det med andra ord ett lugnt och skönt valborgsfirande med lite grillning och familjemys. Det skulle det bli ändå men med tanke på att klockan ringer strax efter 5 imorgon bitti blir det extra tidigt i säng ikväll!
 
Ha en fantastiskt härlig Valborg!


0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥