söndag 23 december 2012

Dan före dan!

Så här dan före dan har vi mest tagit det lugnt och fixat det sista inför morgondagen. Julafton spenderar vi här hemma med nära och kära. Skönt att vara på hemmaplan.
Bordet är dukat och i år går dukningen i vitt med de fina mateustallrikarna, ljuslyktor och skålar på fot från Iittala och en granriskrans med ljus i mitt på bordet.
Enkelt och stilrent.
 

Köpte en odekorerad granriskrans och satte lite piff på den själv.
 


 
Granen står så grön och grann i stugan....
 

Förra året köpte jag lite pyssel från Panduro som jag inte hann fixa med. Så i år åkte det fram och resultatet blev 6 såna här fina änglar som får pryda granen.
 
(Bilderna är tagna med mobilen och i mörker = sådär i kvaliteten...)

 
För några dagar sen började snön töa bort när regnet kom och man såg små skymtar av gräsmattan som kikade fram. Men så idag kom snön igen, så det blir en vit jul i år i alla fall! Lycka!
Benjamin tittade ut och när jag frågade vad han tittade efter, svarade han "Jag ska bara se om jag behöver skotta imorgon", lilla sötnosen! Och det lär han göra, han tycker det är lite småroligt, och inte mig emot! Jag slipper det mer än gärna!
 
 

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥