söndag 2 december 2012

Första advent

Första advent idag och som jag har sett fram emot det! Det är så mysigt att sätta upp julstjärnorna och pynta lite smått. Jag adventsstökar alltid dagen innan första advent men i år blev det dock inte som jag hade tänkt mig eftersom jag blev inringd att jobba och sen åkte vi iväg till ett par vänner direkt efter jobbet. Jag började dra lite i pyntet tidigare ikväll, men energin fanns helt enkelt inte idag, så det får vänta tills imorgon. En ensam liten gran står här på bordet, det är vad jag orkade med idag...!
I Skåne har vi dessutom fått årets första snö! Mycket snö! Så underbart! Och det gör ju faktiskt advent ännu lite mysigare. Väldigt tidigt med snö för att vara i denna delen av Sverige! Barnen älskar det och har varit ute och lekt i stort sett hela dagen, så ikväll gick nattningen som en dans! 
 
Igår hade denna lilla prinsessa Bolibompa-namnsdag!
 
Sötnosen har ju ett lite ovanligt namn och har ingen egen riktig namnsdag, men för ett par år sen tittade vi, för en gångs skull, på Bolibompa och då kom hennes namn upp!
Så den 1/12 har hon alltså oxå en egen namnsdag! 

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥