fredag 30 november 2012

Duracell var det ja!

Veckan som har gått har varit minst sagt hektisk. Har verkligen farit fram och tillbaka som en duracellkanin här i veckan. Har haft fullt upp så gott som varje dag. Det mesta roliga saker, så jag ska inte klaga. Men för att inte ha varje dag denna vecka totalt uppbokad fick jag lämna återbud till en föreläsning som jag annars väldigt gärna hade gått på. Förhoppningsvis kommer det fler såna längre fram.
Har ju som bekant lätt för att ta på mig för mycket, för jag vill ju så gärna. Som idag när de ringde från BB och frågade om jag kan jobba i helgen. Nja, egentligen säger förnuftet nej. Men ut kom ett JA! Självklart! Det gör jag så gärna! Och det menar jag verkligen av hela mitt hjärta. Jag älskar mitt arbete, men det allra bästa för mig själv hade faktiskt varit att säga att denna gången funkar det tyvärr inte.
 
Men nu ser jag verkligen fram emot morgondagen så då plockar jag fram duracellkaninen igen. För en stund. Imorgon ganska så direkt efter jobbet ska vi iväg till ett par vänner, så då kommer jag bara luta mig tillbaka och njuta av lugnet.
 
Resan närmar sig med stormsteg och i veckan tokrensade jag bland barnens avlagda kläder för att se om något kan skänkas till ett barnhem som Fritidsresor samarbetar med.
I ett mail från Fritidsresors personal på plats i Hurgharda skrev de om samarbetet och att man gärna fick ta med sig kläder osv. En lysande idé tycker jag! Nämnde det för personalen på Celinas förskola som genast plockade fram både kritor och block som vi kan ta med oss.
Klart inga mängder man kan ta med sig, även om man gärna hade gjort det, men lite är ju bättre än inget.
 
Även Erikshjälpen har fått lite grejor i veckan. Härom dagen råkade köket ut för orkanen Malin och en hel del åkte ut. Förstår inte varför man sparar på så mycket! Nu är det slut med "bra-att-ha"!!
Används det inte så åker det! Ska bara få älsklingen att tänka likadant...
 
Nu ska jag försöka varva ner efter kvällens - såklart - hektiska arbetspass.
 

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥