söndag 4 november 2012

Borta bra men hemma bäst!

Nu är vi hemma igen efter en härlig helg hos underbara vänner utanför Borås. Vi har njutit av lugnet, god mat, gott vin och fantastiskt trevligt sällskap! Efter frukosten i lördags gick vi en sväng i byn främst för att se om en urmysig butik, Hemma hos oss, hade öppet trots att det vara helgdag.
Det hade den så klart inte men oj vad mycket fint vi såg genom fönstren!
Kanske lika bra att där var stängt, annars hade vi blivit fattiga! :O))
 
På vägen tillbaka gick vi ner vid sjön som ligger ca. 70 m från vännernas hus. Så härlig utsikt de hade från köket! Där hade jag lätt kunnat stå och diska ett helt berg med disk!
Efter en fikastund packade vi ihop oss och tog två båtar ut till en vedeldad bastu som låg mitt ute i sjön. Var lite orolig för vad våra barn skulle tycka om att basta och att de kanske skulle bli lite rastlösa men det gick hur bra som helst.
Efter några timmars bastande och lite korvgrillning åkte vi tillbaka för dusch och ännu en god middag. Tur att vännerna kan sjön utan och innan, det var verkligen beckmörkt på vägen tillbaka!
Lite oredigerade bilder från helgen, tagna med iPhonen så kvaliten är därefter.
 

Nej, det är inte Bacardi till fikan, i flaskan var det flädersaft
 
 
Min lilla sötfis i väntan på att få hoppa i båten.

 
Inte den största flytvästen till min Darling :O)) 

 
Underbar sprakande brasa.
 
Nu ska vi stoppa barnen i säng sen ska vi mysa med en film.



0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥