söndag 6 januari 2013

Nya idéer

Idag har julen städats ut och helt plötsligt längtar jag lite extra efter våren och ljusare tider.
Varje år flyttar vi en hylla så att vi får plats med granen och varje år åker hyllan tillbaka när julen åkt ut, på ren rutin. Fast den egentligen gör sig väldigt bra på det tillfälliga stället.
 Men i år fick en kär vän mig på andra tankar och hyllan har bara tillfälligt fått flytta tillbaka till sin ursprungsplats. Nu söker jag med ljus och lykta efter det där perfekta förvaringsskåpet som ska få rymma lite porslin och annat smått och gott.
 
Har länge velat ha ett gammalt skåp men inte riktigt tyckt att vi hade någon plats, men så kommer någon in med nya ögon och så är det bara så himla självklart!
Så nu är det Blocket och jag som hänger en tid framöver...! :O))
 
Längtan efter ljusare tider har gjort att jag har fått så många nya idéer till hemmet.
Förutom sökandet efter det perfekta skåpet söker jag just nu även efter en damejeanne i glasklart som ska användas som dekoration här hemma.
Som sagt, Blocket är det som gäller. Oxå får det kanske bli en vända på någon loppis i helgen.
 
Fick göra en paus i skrivandet här, barnen fick plötsligt stoppas i säng efter ett samtal från jobbet. Imorgon ska jag vara på förlossningen så det blir en mycket tidig morgon. Lite synd om barnen som får en tuff start efter ett långt jullov, ingen mjukstart här inte...!
Blir en tuff start även för mig, så nu ska jag oxå säga godnatt.

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥