torsdag 10 januari 2013

Tacksamhet ♥

Jag är så tacksam över de fina vännerna som finns i mitt liv. De som alltid finns där, oavsett. Som man vet om släpper allt om man behöver dom. Dom som man kanske inte alltid pratar med så ofta men när man väl pratar så känns det som att det var igår, man tar liksom vid där man slutade förra gången. 
En del har funnits där länge, sen i början av tonåren och ungdomsåren, andra har kommit in i mitt liv som vuxen. Det är verkligen aldrig för sent att få riktigt fina och nära vänner. De behöver inte ha funnits där sen barnsben, man kan hitta den där vänskapen långt senare i livet. Och det är så fantastiskt när den vänskapen infinner sig, när båda känner att det här, det är något för livet.
 
Igår pratade jag med just en sån vän, en som funnits där sen ungdomsåren.
Fina, underbara Caroline. Som hade ett jobbigt och tufft 2012 men som nu verkar ha ett lyckat 2013 framför sig. I en timme satt jag på golvet och pratade med henne, skrattade, pratade allvar och sorg, fnissade, uppdaterade varandra om vad som hänt sen senast och ännu en gång sa vi att vi måste ses snart. Och denna gången blir det av. Datum ska kollas upp och sen ska vi längta tills vi ses.
Snart ses vi. Mycket snart.
 

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥