torsdag 7 april 2011

Snart helg!

Nu är det snart helg igen. Sjukt vad veckorna går fort! Imorgon kommer Annica och Ante över på lite god mat. Båda barnen älskar verkligen dessa helt underbara människor och de pratar om dom flera dagar efter vi träffat dom.

På lördag bär det av mot Glumslöv på kalas för min fina systerdotter Tindra. Barnen är bjudna på barnkalas först sen är det vuxenkalas lite senare. Under tiden de är på barnkalas pratade jag o älsklingen om att åka en liten sväng till Väla. Vi får se hur det funkar att lämna Celina.


I veckan har jag och Benjamin varit hemma från skolan. Han fick feber i fredags kväll, försvann i söndags, men kom tillbaka igen natten mot tisdag. Ganska drygt för honom eftersom han har varit pigg o glad hela tiden, men bara fått vara inne o vila sig... Jag var sådär populär... :O) Men nu är han åter i skolan. Skönt! Det märks att vi inte har kunnat göra så mycket i dagarna, igår var det värsta gnäll-kvällen. Både från Celina och Benjamin faktiskt. När båda barnen var badade och hade hoppat i säng, sjönk jag utmattad ner i soffan. Helt slut efter allt bråk vid matbordet, gnäll och gråt osv. Men nu är det glömt och vi hoppas på en roligare eftermiddag/kväll här hemma!


Jag sitter och väntar på Shilan, en klasskamrat till mig, eftersom vi ska på studiebesök på Celinas dagis. Vi läser om utvecklingsstörningar just nu i kursen Social omsorg och ska då ut och se hur det funkar i vardagen. Vi valde skola och dagis eftersom så många andra hade valt daglig verksamhet. I förra veckan var vi på särskolan på Benjamins skola och idag blir det alltså ett besök på resursavdelning på dagis. Den avdelningen samarbetar Celinas avdelning med, nyttigt att barnen också får se att alla är olika, men självklart lika värda!

Efter lämning på dagis och skola har jag hunnit storstäda hela huset, suttit en liten stund vid datorn och ätit en god lunch. Så mycket man hinner när inte barnen är hemma!

När jag hängde in barnens kläder som jag shoppade i Malmö i lördags, är så himla nöjd med mina inköp, stannade jag upp och tänkte att jag måste föreviga hur fina deras rum är. Nystädade. För så kommer de inte att se ut länge till... :O))


Ja, som sagt, vi får väl se hur länge de är så här fina och nystädade...


Kram M

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥