söndag 3 april 2011

Myshelg! ♥

Detta har varit en helg full med mys i sällskap med de allra bästa! I fredags kom Fredriks systerdotter hit och hade mys med oss. Vi grillade kycklingfilé och till det gjorde jag en ljummen potatissallad, pommes, vanlig sallad och tsatsiki, mumma! Årets första grillning om man bortser från korvgrillningen... Och sen tittade vi på en film, Life as we know it, en supersöt film som bestod både av humor, romantik och lite drama. Ganska förutsägbar men det gjorde absolut inget, den var väldigt bra ändå.


I går förmiddags åkte jag till Lund för att träffa min fina vän Tove. Vi drog ganska direkt vidare till Malmö där Tove skulle på ett kort möte medan jag shoppade. När hon var klar satte vi oss på en uteservering, La Grappa, på Lilla Torg för att inta en supergod lunch. Pasta med oxfilé och soltorkade tomater i krämig vitlökssås. Ljuvligt gott! Det hade säkert varit supergott med ett glas vin till, men eftersom jag körde fick jag titta på när Tove tog en öl istället.



Tyvärr blev det ingen shopping till mig själv, hittade konstigt nog inget alls. Nästa gång jag ska på shoppingtur ska jag ha en helt annan inställning - att jag inte ska shoppa! Då brukar man hitta hur mycket som helst. Istället blev det en massa shopping till barnen på spanska Zara. Som vanligt...

Tove däremot hittade en snygg skinnjacka, oxå på Zara, och en kjol på Monki. Hon som inte skulle handla något... :O))


Nu väntar sängen och en stunds läsning.


Kram.

M.

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥