torsdag 28 april 2011

Underbara vår!

Fick en liten pik igår från min kära mor att jag ligger lite på latsidan med bloggandet... :O)) De senaste veckorna har jag faktiskt inte suttit så mycket vid datorn, många dagar har jag inte ens startat upp den. Känns ganska skönt faktiskt. Istället har jag njutit av det fina vädret och barnen. När vi kommit hem från skola och dagis har vi i princip bara slängt in väskorna och sen varit ute tills det har varit dags för kvällsmat, sen ut en runda igen tills sängen kallar på barnen. Så underbart härligt med dessa fina vårdagar!



I påsk var vi på Sturkö, i Karlskrona skärgård, vårt smultronställe. Där kommer vi att spendera mycket tid i sommar. Barnen älskar att vara där, de springer ut och in som de själv vill, vi är ute hela dagarna och det bästa av allt: där finns inga måsten så vi har all tid i världen för barnen. Benjamin har vi i och för sig inte sett så mycket av under den gångna helgen då han har träffat många nya vänner på campingen. De har lekt dunkgömme och suttit och pratat vid servicebyggnaderna. Precis som Fredrik gjorde när han var mindre och spenderade sina somrar på Sturkö. Så otroligt roligt att kunna ge våra barn möjligheten att leva det fria livet som husvagnslivet faktiskt är. Både jag och Fredrik är uppväxta med husvagn och har i stort sett stormtrivts varenda minut av det. I alla fall tills man kom upp i tonåren och inte ville hänga med föräldrarna längre :O)


Bjuder på lite bilder från de senaste veckorna.


Denna härliga utsikt har vi till frukost, inte helt fel!


Ett stenkast därifrån ligger skogen där jag hittade dessa fina vårblommor när jag och Celina var ute på promenad.


En glad liten kille med Herr & Fru GB Glass!


CelinaBus hade kunnat gunga hela dagarna om hon hade fått!


Imorgon är jag ledig och tyvärr står städning på schemat. Men det måste göras ibland, nu har jag dragit på det lite väl länge så nu kan vi nog skriva våra namn i dammet på möblerna här hemma! Usch o fy! Lika bra att sätta igång direkt på morgonen så att man har hela dagen ledig sen. Ska spåna på lite projekt jag vill fixa i trädgården. Skulle bla. vilja ha en lekhörna i trädgården med en lekstuga till Celina, en sandlåda i form av ett traktorsdäck som ligger o väntar på mamsens o papsens gårdsplan samt vill jag flytta gungställningen och rutchkanan. Ett litet trädgårdsland med hemmabyggda odlingskragar, lite sten runt och ett insynsskydd mot båten där jag vill ha hallon eller något annat gott som klättrar. Några rabatter ska grävas. Mm, lite projekt var det ja... Vi får väl se hur många år det tar innan det blir klart... ;O))

Nu ska jag stänga ner och krypa ner bredvid min sovandes Darling.

Nattinatti
M.

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥