tisdag 29 mars 2011

Sega nattningar...

Sen ett par dagar tillbaka funkar inte riktigt nattningen av Celina längre. Tidigare har vi legat hos henne, vilket i och för sig är ganska mysigt, men man blir själv så himla trött. Och det bästa är väl ändå att hon får somna själv? Så jag tog tag i det i förra veckan och det har funkat hur bra som helst. Ända tills i söndags... Då la sig Fredrik hos henne och då hade hon bara kallat efter mig hela tiden, men jag var stenhård och satte mig i soffan utanför hennes rum. Samtidigt var Benjamin jätteledsen och sur för att han skulle till skolan dagen efter och för att han skulle sova. Det slutade med att båda barnen grät och tyckte såååååååååååå synd om sig själva. Efter många om och men somnade de i alla fall gott, Celina själv i sin säng och Benjamin i soffan... Igår skulle Fredrik natta Celina, och lägger sig hos henne tills hon somnar! Jag blev sådär glad på honom! Samtidigt som jag förstod hans resonemang om att han ville mysa med henne eftersom han åkte till Stockholm idag och inte kommer hem förrän imorgon kväll. Men det var lite illa valt tillfälle. Så självklart har det varit strul ikväll igen, inget roligt, speciellt inte när man är själv om båda nattningarna. Men, nu låter det som att båda har somnat. I mammas och pappas säng förvisso, men det är ju en liten bit på vägen tillbaka till mina "somna-själv-rutiner". :O))))

När vi kom hem från skolan/dagis igår var det så härligt väder att vi valde att bara slänga in väskorna och sen cykla/rolla lite. Celina har äntligen fattat grejen med att putta fart med fötterna på sin lilla trehjuling! Och Benjamin far fram som bara den på sina nya rollerblades!

Idag var inte vädret lika roligt så vi höll oss inne ett tag. Benjamin har haft två kompisar här idag som stannade på kvällsmat. Härligt med så många barnskratt vid matbordet! Och så roligt att lyssna på deras galenskaper!


Efter maten tog vi alla på oss och gick ut en stund på gatan där vi träffade på andra grannar som trotsade blåsten och kylan. Celina blev överlycklig över att hennes kompis Ellen också var ute. Hon är drygt 2 månader yngre än Celina och de är så härliga tillsammans! Just nu är det mycket snack om att leka med Ellen när vi kommer hem från dagis. Vi får se om vi kan få ihop en play-date imorgon igen. Nu låter det som att tvättmaskinen är klar så nu väntar hängning av tvätt och tömning av diskmaskin innan jag ska mysa ner mig i soffan med något gott snacks som blev över från helgen :O). Ha en trevlig kväll!


Kram. M.

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥