onsdag 23 mars 2011

Har blivit med dator igen!

Nu har vi äntligen blivit med dator igen! Efter drygt 2 veckor utan dator är det så skönt att äntligen har fått en dator igen. Det tråkiga är att så mycket man hade sparat är försvunnit, ex. är alla mina skolarbeten helt borta. Lite småtrist eftersom jag har lagt så mycket tid och energi på mina arbeten men jag ska kolla med en IT-kille på skolan om han kan få fram dom via min skolmail. Hoppas, hoppas!

Idag har Benjamin haft studiedag och varit ledig från skolan. Jag var oxå ledig så vi tog en mysdag tillsammans. Vi lämnade Celina på dagis, åkte till Conditori Sandhem i Vä och åt en god frukostbuffé, sen åkte vi vidare till flygplatsen och hämtade upp Fredrik som har varit i Stockholm på möte. Vid lunch åkte vi till en kinarestaurang och åt buffé och på vägen hem hämtade vi upp lillasyster. Därefter blev det spontant fikamys och lek hos grannen. En härlig och mysig dag med andra ord.


Håller just nu på att installera iTunes så att jag kan lägga över bilder osv. från mobilen till datorn igen. Mycket som ska installeras och hämtas hem ännu en gång. Ja, i-landsproblem, men så otroligt drygt!
Förhoppningsvis får vi behålla denna datorn L Ä N G E nu! Vill inte råka ut för fler inbrott nu, tycker vi har fått vår beskärda del av det för mer än en livstid nu!!

Jag brukar kika in på en blogg, där det just nu är upplagt en tävling där man kan vinna en valfri sjal från Ester Elenora, som bla säljs hos Creativ Lounge. Är du oxå sugen på att vara med och tävla om en fin sjal hittar du tävlingen här.

Nu när jag la in bilderna på Benjamin kom jag på att jag även måste hämta hem fotoprogrammet som jag använde tidigare. Har inte en aning om vad det hette så nu blir det till att leta på nätet! Som sagt, i-landsproblem. Men jag hoppas att tjuven som tog vår dator får nytta av eller fick en rejäl slant för den om den såldes vidare!

Nu är det dags att lägga min minsta huligan som precis har kommit på att det är superroligt att putta på sin mamma så att hon "ramlar" baklänges i stolen... Hon skrattar så att hon kiknar! Sötisen. Sen blir det underbara Grey´s!

Ha en underbar kväll!
M.

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥