onsdag 2 mars 2011

Hejsvejs!

Den senaste veckan har bestått av begravning, bus, mys, shopping och väldigt mycket skolarbete.
I torsdag åkte vi ner till Landskrona för att gå på begravning och därefter träffa Lotta, Tristan och Ossian. Samma morgon sa Benjamin att han hade ändrat sig ang. begravningen, han ville hellre leka hos Lotta, vilket kändes så otroligt skönt! Jag var faktiskt lite nervös för hur han skulle reagera osv. Begravningen var väldigt fin, och känslig. Jag trodde att jag skulle hantera det bra, men ack så fel jag hade. Stämningen, musiken och minnena gjorde att jag grät floder. Efteråt var det som att en 100-kilos sten hade lyfts bort från bröstet på mig. Det var en sån lättnad när det var över. Fy för begravningar!

Dagen fortsatte med lunch hos Lotta och sen blev det en sväng till Busfabriken i Helsingborg. Celina var lite avvaktande i början, men sen släppte det och hon älskade det. Varken hon eller Benjamin ville åka hem vid stängning. Efter 3 timmars bus vände vi hemåt mot Kristianstad och papsen igen.

I lördags lämnade vi barnen hos mormor o morfar på landet sen styrde vi kosan mot Malmö. Det blev ett besök på ILVA, IKEA och XXXLutz. Lite småshopping på IKEA som det brukar bli, där går man aldrig ifrån tomhänt precis :O)

Vi tittade på en del skänkar/sideboard som vi ska ha på ovanvåningen. Tror att vi har bestämt oss för någon av nedanstående, nu ska vi bara mäta och se vilken som passar bäst.

Sideboard med kromade handtag, från XXXLutz.

Torsby sideboard från IKEA

Igår skickade jag äntligen in mitt fördjupningsarbete om ägg- och spermadonation. Känns som att man inte har gjort annat än skrivit på det de senaste dagarna. Nu är det bara att sätta tänderna i nästa skolarbete. Ibland känns det som att det aldrig tar slut!
Idag har vi tid för att göra ett studiebesök i samband med kursen Människan socialt och kulturellt. Tänkte att jag skulle besöka min vän Jessica på BB, men hon är tillfälligt på MVC i Hässleholm, så det gick ju inte så bra. Men snäll som hon är fick jag komma hem till henne istället och jag fick ställt lite frågor till arbetet. Jag har ju varit på BB och förlossningen två gånger tidigare, så även om det hade varit roligt att besöka avdelningen så går det lika bra så här. Eftersom Jessica inte har arbetat på förlossningen någon längre tid föreslog hon att jag skulle kontakta hennes chef (förövrigt min mvc-barnmorska när jag väntade Celina). Ringde idag och hon var sjukt hjälpsam. Det fanns tydligen en barnmorska som arbetar mycket med den kulturella biten på förlossningen, hon skulle be henne ringa upp mig så får vi se vad det leder till.
Ska även slutföra mitt arbete om boken Flyga drake, fantastiskt bra bok som jag verkligen kan rekommendera. Skriven av Khaled Hosseini, som även har skrivit boken Tusen strålande solar, också jättebra!

Annars tänkte jag åka ner på stan och framkalla/förstora ett foto på familjen från när Celina föddes och samtidigt passa på att köpa presenter till helgens två kalas.
På lördag ska vi fira min kusins Joel som har fyllt 7 år och på söndag ska Celina på barnkalas hos Ellen som fyller 2 år på fredag.


Ha en härlig onsdag!

Kram

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥