lördag 26 mars 2011

♥ V Å R K Ä N S L O R ♥

Vilket härligt väder vi har idag! Helt underbart vårväder. Idag har jag hängt ut tvätten på tork, då är det V Å R!

Gårdagen bjöd på festligheter i form av en överraskningsfest för min fina svägerska som nollade igår. Hennes dotter hade styrt upp det hur bra som helst och C hade inte anat något så det blev väldigt lyckat. Vi stannade mycket längre än planerat så imorse var det ett par trötta föräldrar till barnen som mutade med tv så att vi fick vila en stund till.

Efter frukosten gick Fredrik och barnen till lekplatsen en stund och spelade kula så att jag fick fixa lite inför ikväll. I eftermiddag kommer ett par vänner med barn på middag. Som tilltugg bjuds det på bruchettas med pepparrotsost (färskost), svart kaviar, en citronbit och en dillkvist och crustader med gorgonzolaost och fikonmarmelad som ska smälta ihop i ugnen en stund. Sen blir det en underbar fläskfilégryta och potatis och till efterrätt funderar jag på att göra en god gino med vit choklad. Vattnas nästan i munnen på mig nu.... :O)
Men nu blir det en dusch för min del innan jag ska iväg och handla det sista inför ikväll.

Underbara liljor

Pärlhyacinter = V Å R!



Fina servietter från Marimekko i härliga vårfärger

Ha en mysig dag!
M.

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥