söndag 15 juli 2012

Ljuvliga kantareller

Igår kom jag hem igen efter en ledig dag tillsammans med my loved ones! Så otroligt härligt att känna deras armar om halsen och få krama dom så hårt att de nästan inte får luft.
Min lediga dag började jag med att springa en runda på ön. Nytt rekord blev det, både när det gäller distans och tid, 5,4 km på 35 minuter. Inte illa pinkat för en som sällan rör på sig. Och det bästa av allt var att jag lätt hade kunnat springa lite till! Härlig känsla!
Och på tal om att röra sig, både igår och idag har jag cyklat till jobbet! Nästan så att det är ett stort kryss i taket!
Efter frukosten begav hela familjen sig ut i skogen och letade svamp och blåbär.
Precis när Fredrik tyckte att vi skulle ge upp och cykla vidare för att leta kantareller, vände jag mig om och en liten bit bort stod en liten familj av skogens guld! Blåbär hittade vi däremot mängder av. Barnen plockade en del och jämförde hur mycket de hade plockat.
Nu har jag precis mumsat i mig kantarellerna på en rostad macka. Ljuvligt gott!
Får nog leka skogsmulle snart igen och leta mer svamp!

Mer än så här blev det inte när kantarellerna var stekta...
När Fredrik gick på ledighet hade jag en ambition om att göra så mycket här hemma när jag var själv, utan barnen som avbröt osv. Men nu när jag har all tid i världen, nästan i alla fall, så blir jag helt handlingsförlamad! Det är så tråkigt här hemma utan familjen!
Dessutom kommer jag på fler projekt som jag fyller på min lista med...! Tror jag får ta tag i ett av dom efter jobbet imorgon, hur tråkigt det än är.
Nu ska jag nog se en film innan det är dags att krypa ner och få lite sömn inför en tidig måndag och en ny arbetsdag. 

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥