söndag 29 juli 2012

Österlen

Snart dags att lämna familjen och Sturkö för denna gång. Den lediga tiden med familjen går så himla fort, men om ett par dagar kommer de hem en sväng eftersom det inte passar med mitt schema att jag kör upp hit i veckan. Igår blev det en del sol och bad, idag har det mest regnet men det blev ändå en tur med båten för lite fiske. Mysigt att åka runt öarna och titta, man upptäcker hela tiden något nytt.
Förra helgen var en kär gammal vän med familj här och hälsade på, vi tog igen en massa prat, gick en tur i skogen, tog båten över till en liten ö och grillade, en massa mys helt enkelt! Alltid lite småjobbigt när vi skiljs åt, blir inte att vi ses så ofta som man önskar när man bor en bit ifrån varandra. Men de gånger vi träffas känns det som att det var igår. Sann vänskap.
Sen senast har haft vi en riktigt mysig familjedag på vackra Österlen, vi trotsade den mörka himlen och körde ner mot Kivik. Tur var det för där var det strålande sol om än lite blåsigt. Ett litet stopp på Stärkan Outlet - som tyvärr inte hade något intressant att bjuda på - sen vidare ner mot hamnen där vi strosade runt innan vi stannade till på Buhres för en liten lunch och lite shopping i en lokal liten butik. Även på Kiviks Musteri blev det ett stopp för att inhandla lite god cider, juice osv.
Vidare mot Stenshuvud för en promenad upp på toppen och en storslagen utsikt över Skåne och till sist ett dopp i havet för barnen. Trodde nästan att Benjamin skulle protestera efter en bit upp mot Stenshuvud men icke, han sprang på som bara den och hade hur roligt som helst. Celina åkte snålskjuts och satt antingen på ryggen eller i vagnen tills vi fick sätta vagnen den sista biten.
En helt underbar dag med familjen! Man njuter lite extra de få dagar vi har tillsammans.
Snart är Fredriks 8 veckors ledighet över och vi återgår till vardagen igen, ser fram emot att få hem familjen och få gosa med dom varje dag!

Lite bilder från vår utflykt på Österlen.
Nere vid Kiviks hamn


På Kiviks Musteri



På Stenshuvud





Inte de bästa skorna att gå upp för Stenshuvud med....!



Nu ska jag natta min trötta och gnälliga lilla prinsessa innan jag ska köra mot Kristianstad.

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥