tisdag 31 juli 2012

Väder och vind!

Idag vaknade jag upp till väder som såg lovande ut, för att i nästa sekund förbytas till en allt mörkare himmel och sen världens ösregn!! Där sprack mina planer för dagen. Istället för en dag i trädgården blev det en tur till returstationen och ett besök på en stormarknad för inköp av lite planteringsjord. Även några fina små växter och en planta med körbärstomater fick följa med hem. Hoppas att vädret är bättre imorgon förmiddag så att jag kan plantera de nyinköpta växterna och fynden jag gjorde på den lokala plantskolan i förra veckan då jag kom hem med ett massor med smultron, paprikaplantor, gräslök, timjan, oregano och en massa andra väldoftande kryddväxter. Istället för nästan 600 kr betalade jag 140 kr!! Det kallar jag fynd!

Oj, vad tiden springer iväg, dags att förbereda sig för en kväll på jobbet
Såklart lyser solen så härligt på en alldeles klarblå himmel!! Jag har verkligen haft otur med vädret på min ledig tid... Grrrr!


0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥