tisdag 28 augusti 2012

Lugna gatan!

Har haft en lugn och skönt eftermiddag sen jag hämtade hem barnen. Ibland är det skönt att bara vara, vilket jag allt för sällan tar mig tid till. Men idag har alltså varit en sån dag. Härligt.
Maten står i ugnen, mannen, som spenderat natten i Malmö, är på väg hem, barnen leker på vars ett håll och jag "laddar" för föräldramöte på Benjamins skola ikväll.
Verkligen inget jag känner för, att åka iväg direkt när Fredrik kommer hem. Men när jag kommer hem, hoppas jag att barnen sover så att vi kan mysa med en film.
 
Har även kunnat sjunka ner i soffan och bläddra lite i nya IKEA-katalogen som kom härom dagen.
Såna här dagar behövs!
 
 
När jag och barnen var på stan i lördags för att köpa ram till en present, fyndade jag ett fint fat.
30 % rabatt för att det fanns en liten spricka, vilket knappt syns men gör att man inte kan ha det i ugnen. Hade jag ju inte tänkt ändå, så det fick följa med mig hem. Kan passa bra tillsammans med mina vita fina tallrikar från Mateus som jag fick i mors-dag-present i år!


Fatet kommer från Bruka Design och finns på Borett här i stan.



Så här fin blev tavlan hemma hos J och F! Och så glada och rörda de blev.
Orden jag valde är ord som beskriver dem och som vi känner när vi är tillsammans med dem.
Fick en beställning av J som vill ge en tavla till sin lille brorsson, Ebbot, som föddes igår kväll och som jag skrev om tidigare idag.
Nu väntar jag bara på vilka ord hon vill ha med, sen ska jag sätta igång med den.
 

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥