onsdag 22 augusti 2012

Trädgårdsfunderingar

Under förmiddagen har vi haft riktigt tråkväder här i Kristianstad. Ena stunden öppnar himlen sig för att sen skymta solen, om än en pytteliten stund innan regnet kommer igen. Men ibland kan det vara skönt med lite "inneväder". Man får gjort lite sånt som har nerprioriterats i det fina vädret, så idag har jag tokstädat ovanvåningen och tvättat sofföverdragen. Lillbusan har lekt riktigt bra själv under tiden, suttit och pusslat en del på sitt rum, kommit och involverat mig i sin lek emellanåt. Älskade lilla unge!
Nu har vi precis ätit lite lunch i form av rester, är så tacksam för rester ibland, speciellt när det handlar om lunch så här innan man ska iväg och arbeta. Då vill jag inte lägga tid på att fixa med mat.


En bild från häromdagen när barnen lekte i trädgården...
 

 
...medans jag satt här och läste en bok.

 
I ena hörnan av trädgården skulle jag vilja göra en liten uteplats/myshörna. I dag står två amerikanska däckstolar där och ser lite ensamna ut. Bredvid har vi båten, inte det roligaste att titta på, så där ska upp ett plank eller liknande (lutar åt att det blir likadant som vi har runt altanen). Tror att vi får utgå ifrån det och därefter se hur vi vill använda hörnan. Vi har ingen kvällssol på altanen därför skulle vi väl kunna tänka oss att kunna sitta och äta i den här lilla hörnan, samtidigt som man ska kunna bara mysa i en hammock eller nåt. Ska fortsätta leta inspiration på nätet.
 
Hittade denna underbara bild på Sköna Hem
 
En pergola hade varit fint att har där
 


 
Ja, vi får se vad det blir. Och när...!
Nu ska jag och lillbusan packa ihop oss för att åka till dagis och arbete.
Men först ska vi en runda till affären och hämta upp ett efterlängtat paket!
 

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥