fredag 1 februari 2013

Dinner for two

Ikväll råder det underbar tystnad i huset! Barnen ska sova över hos farmor och farfar. Jag riktigt njuter av lugnet. Att få vara själv med min älskling en stund. Älskar verkligen att ha barnen runt mig men ibland kan man behöva en stund för att bara vara vuxna. Inte vara mamma och pappa hela tiden. Så ikväll plockade Fredrik upp lite kinamat efter jobbet, vi njöt av att kunna prata till punkt. Utan att bli avbrutna av barnen hela tiden.
Men det är inte för att vi ska få lite tid själv tillsammans som barnen sover borta. Tyvärr inte.
Här blir det en tidig kväll för oss båda. Jag ska upp och jobba imorgon och Fredrik blir hämtad tidigt för att åka iväg på herrträff... Men ändå, några timmar för oss själv. Det är lyx det.
Förra helgen åkte vi och köpte ett skåp som vi hittat på Blocket. När vi väl fått hem det började jag bli lite tveksam, usch och fy vilket jobb med att slipa, grundmåla och slutningen måla... Så skönt om det hade varit klart och man bara kunde sätta det på plats. Men det var bara att bita ihop och resultatet blev hur bra som helst. (Och så hemskt jobbigt var det ju faktiskt inte!)
Vi är verkligen supernöjda! Och jag är lite smått stolt över att det faktiskt inte tog så många dagar för mig att få det klart. Inget "jag-tar-det-sen" här inte.
Före

Efter

Ska upp lite mer på skåpet, men tills jag har hittat det där "mer" så får det vara så här.
Var på stan en sväng igår för att köpa en present och hittade såklart något till oss oxå.
Denna söta ljuslykta hittade jag på Borett för endast 49 kr! Fynd!

Urna från Tine K.

Nu väntar mannen min på mig, äntligen ska vi se en film utan en massa avbrott!
Men jag måste erkänna, hur skönt det än är att det är tyst och lugnt, så saknar jag mina små...
Speciellt nu när Celina inte är riktigt kry. Hosta, förkylning och lite febertoppar - då vill man gärna rå om sina små själv, men hon ville så gärna och då fick det bli så här.

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥