måndag 22 oktober 2012

Kalashelg!

Måndag igen. Var tar veckorna vägen!? Man hänger knappt med i vändningarna här. Men å andra sidan, har man mycket inplanerat går tiden fort.
 
I fredags hade vi kalas för moi. Fler Mateustallrikar till samlingen, en bok, presentkort, pengar och lite annat i inredningsväg var något av det som låt i paketen. 
Till fördrinken bjöd vi på dessa goda bruchettas, till middagen blev det ugnsgratinerade burittos och till efterrätt hade jag gjort en god tobleronemousse. Ikväll blir det lite burittos som blev över. Yummie!
 
 
Av finaste sonen fick jag denna fina teckning. Ett hjärta där han skrivit saker om mamma...!
Vaker, hjälpsam, glad, underbar, snäll, duktig, älskvärd var några av orden han skrivit.
Underbaraste sötaste skatten!
 
 
 
Får nog ramas in och hängas på bästa platsen i huset!
 
Nu har grabbarna i huset åkt till badhuset medans jag och lillfis ska åka och handla lite.
Rättvist?! Nja, kanske inte. Men jag valde att ta tag i det tråkiga istället för att slippa det med trötta och gnälliga barn efter skola och dagis senare i veckan.
Imorgon ska jag börja som timvikarie på gynavdelningen på sjukhuset. Ska bli intressant och lärorikt men kanske även lite småjobbigt eftersom där kan finnas svårt sjuka människor. Blir lite kontrast till de nyfödda och den glädjen som det oftast är på förlossningen/BB.
 
Nu står Celina här och stampar och bara väntar på att vi ska åka och handla.
Time to go!

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥