söndag 28 oktober 2012

Utmana sig själv

Då var sommartiden över för denna gången och med vintertiden kom även kylan här nere i Skåne.
Men imorse trotsade jag de -4,5 graderna och gav mig ändå ut på en löprunda. Tänkte att jag ger det en chans, känner jag att det blir för tungt med kylan får jag väl gå eller vända hemåt. Men under tiden jag sprang kändes det bara bättre och bättre. Så pass att jag valde att ta en liten avstickare från den tänkta rundan och när jag närmade mig korsningen där jag skulle svänga hemåt kände jag för att utmana mig själv och sprang rakt fram istället. Orkar jag inte får jag väl gå tänkte jag. Men det var så lätt att springa att jag sprang hela vägen hem!!! Då hade jag inte en aning om hur långt jag sprungit så jag blev så positivt överraskad när jag tittade på mobilen

 
7,34 km!!!! YEAH!! Längsta sträckan jag någonsin sprungit!!! Och drygt 2 km längre än min tidigare bästa distans! Så sjukt nöjd med mig själv måste jag ju erkänna!
Och med all rätta, eller hur?! Otränade jag orkade faktiskt!
 
Imorgon har en arbetskollega fått mig till att hänga med på komplett muskel-pass på ett gym här i stan. Har ju länge tänkt ta tag i det där med träning på ett gym, har kollat runt på de olika gymmens schema osv. och tror nog att det här kan bli bra.
Det var faktiskt innan jag blev gravid med Benjamin (som idag är 8,5 år) som jag tränade senast, förutom poweryogan förstås, så det ska bli spännande att se hur detta kommer att gå...!
 
Efter Celinas gympa har vi fixat en del här hemma. Trädgårdsmöblerna har fått flytta upp på ena vinden, krukorna är tömda, vi har rensat både på ena vinden och i förrådet, tvättmaskinen och torkskåpet har gått varma här hemma och så klart det där sedvanliga plockandet som man aldrig kommer ifrån har man ju också fixat med...
 
Nu tänkte jag ställa mig framför tv:n och stryka en stund innan min ömma kropp ska få ta plats i soffan. Känner redan av mina onda ben, trots att jag är duktig och sträcker ut, så jag har svårt att tro att jag kommer upp ifrån soffan sen bara och ännu värre lär det väl bli imorgon bitti.
På riktigt. Vet inte hur jag ska kunna träna imorgon kväll, men skam den som ger sig! 

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥