måndag 10 januari 2011

Nytt år - nya tag...?

Att det var länge sen jag skrev något här var jag ju fullt medveten om, men inte att det var så länge sen som i augusti! Jaja, jag är i alla fall inte sämre än min käre sambo. Senast han skrev på sin blogg var i december 2009....

Idag tappade jag min Iphone i marken, har förvisso hänt tidigare oxå, men denna gången gick skärmen i kras... Ringde till PMR för att höra vad det skulle kosta att fixa det. Men tydligen så lagar man inte Iphone, utan man byter ut den, så det skulle kosta mig 3000 kr!!!!!! Bara för att man glömmer att stänga jackfickan!! KLANTIGT!!! Har pratat med vårt försäkringsbolag och eftersom vi har en tilläggsförsäkring så täcker hemförsäkringen detta klantiga tilltag. Det är bara att lämna in den på PMR som skickar den till Telenor sen får jag en ny. Kostar "bara" 1500 kr i självrisk. Bättre än 3000 kr i alla fall, man får ju tänka positivt, eller hur :O)
Nu gäller det bara att komma ihåg att synka den ordentligt i datorn så att inte allt försvinner.

I lördags var vi barnlediga för en gångs skull! Jätteskönt! Min tanke var att jag skulle överraska Fredrik med ett besök på dag-spa och senare på kvällen med ett biobesök. Men det gick i stöpet direkt, det fanns massagetider kl.9 på morgonen, lite för tidigt..., sen var det helt fullt och filmen som jag ville se har inte kommit hit än. Så kan det gå när man ska vara spontan. Tanken var god i alla fall :O)
Men kvällen blev lyckad i alla fall. Vi lämnade barnen hos mina härliga svärföräldrar, tog en sväng till MQ och sen bar det av hemåt där vi fixade lite mat, drack lite rött, spelade spel och bara pratade. Hur mysigt som helst! Superskönt att inte bli avbruten av barnen hela tiden...!
Senare på kvällen blev det ett spontant besök hos Annica o Ante. En härlig och mysig kväll med andra ord.

Fläskfilé, klyftpotatis, haricots verts och kantarellsås. Mumsigt!

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥