torsdag 22 december 2011

Två mamma-sjuka barn ♥

Idag var vi uppe med tuppen. Eller ja, nästan i alla fall. Hade ju tänkt få sova lite längre nu när det är jullov för barnen. Men så klart vaknade Benjamin tidigt, han som annars är så morgontrött kröp ner i sängen hos mig och började genast fråga hur mycket klockan var och när vi skulle gå upp.... Celina däremot vaknade bara för en liten stund sen. Håller tummarna på att få lite sovmorgon imorgon istället.

Just nu är båda barnen inne i en väldigt mammig period. Inte alls på något jobbigt sätt utan på ett så där supermysigt, kramigt sätt! Härom dagen hjälpte jag till att köra skridskor till ishallen åt Benjamins klass och då ville han gärna att jag skulle stanna kvar, även efteråt när de skulle äta lite och sen i klassrummet när de skulle avrunda dagen. Han som annars brukar vilja vara länge på fritids frågade mig dagen innan om jag inte kunde hämta tidigare så att vi kunde mysa tillsammans. Så efter skolan körde vi hem och tittade på en film tillsammans innan vi hämtade Lillbus.
Och även igår efter julavslutningen i skolan ville han att vi skulle vara tillsammans. Gosunge!

Celina är galet mammig! Fredrik får inte pussa eller krama godnatt, han får oftast inte hjälpa henne och sitta med honom och mysa funkar inte heller just nu. Det ska vara på hennes villkor i såna fall. Lite synd om Fredrik men det går förhoppningsvis över snart, nu ska han ju vara hemma en del i jul så då vänder det säkert.

Idag har vi några ärende att fixa, ska även kolla efter en julklapp till Fredrik sen tänkte jag rensa och organisera i Benjamins garderob där det just nu råder total katastrof!

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥