söndag 9 september 2012

Sköna söndag!


Ja, idag har det verkligen varit en skön söndag. Inget direkt inplanerat idag heller, bara Celinas gympa som började idag, men annars helt tomt i planeringen.
Celina somnade redan halv sju igår så det var en morgonpigg liten tjej som kom upp strax efter sex imorse... Vi andra var dock inte så morgonpigga, så det blev en liten stund framför tv:n för sötnosen innan jag valde att sticka ut på en löprunda.
Det är verkligen bästa starten på dagen, en träningsrunda på en halvtimme sen har man massor av energi och man är redo för en ny dag.
 
Efter gympan följde Celina med sin kompis hem för en playdate och när jag kom hem med bullar stack Benjamin iväg med sina kompisar... Så här satt jag och Fredrik helt plötsligt barnledig!
Vad hittar man på då!?! Egentligen borde vi kunna hitta på hur mycket som helst här hemma, men vi valde faktiskt att slänga oss i soffan med en film en stund. Att bara vara och njuta av tystnaden passade oss perfekt just då.
 
 
Gott som vi mumsade på igår kväll.
 
 
Bruschettas som vi bjöd på i fredags som jag skrev om igår, en fantastiskt smakcombo!
(bilden är från ett annat tillfälle)
 
Har tyvärr ingen bild på tobleronemoussen som vi njöt av i fredags, men här kommer i alla fall receptet.
 
Tobleronemousse
 
3 dl vispgrädde
200 gr toblerone
frysta hallon
citronmeliss
 
Hacka chokladen och smält i ett vattenbad.
Häll vispgrädden i en gryta och vänd ner den smälta chokladen.
Rör tills allt blir genomvarmt, ska ej koka.
Ställ i kylen.
Häll hallonen i en gryta och värm. Sila ev. för att slippa bitarna. Ställ kallt till serveringen.
När moussen är kall, vispa med elvisp och skeda upp på tallrikar.
Ringla hallonsåsen runt om moussen och toppa med citronmeliss.
 
Bon appétit! 
 

2 kommentarer:

  1. Tack fina du för den gulliga grattishälsingen på min födelsedag, det värmde ska du veta!

    Ha en underbar dag!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Varsågod!
    Vi får höras av i dagarna ang. lördag. Ska bli så kul!

    Kram.

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥