tisdag 10 maj 2011

Hej!


Egentligen har jag inte alls tid att sitta här, men jag känner att jag verkligen behöver en liten paus! Från ALLT!! Eftermiddagarna och kvällarna här hemma är ganska intensiva med mycket gnäll, barn som inte lyssnar/gör som man säger vilket innebär en HEL DEL tjat från min sida, som i sin tur leder till ännu mer gnäll... En ond cirkel med andra ord! Antar att värmen och all utevistelse gör barnen ganska trötta, så det är bara att ta sig igenom det och pusta ut när de väl har kommit i säng. Eller rättare sagt när de har somnat, för det tar ju sin lilla tid att somna oxå... Men det är sånt man glömmer när de sen är hur underbart goa som helst! Vilket de faktiskt oftast är. Man får plocka fram de fina och roliga minnena man har i sin minnesbank och fokusera på dom istället så är det lite lättare att ta sig igenom de tuffare stunderna.


Idag har jag varit med skolan på sjukhuset och bla tränat på att sätta kateter som var hur lätt som helst på en docka, men säkert inte lika lätt eller roligt i verkligheten... Vi fick även prova på att ta venprov vilket var lättare än vad jag trodde, men samtidigt det jag behöver öva mest på. Lite skillnad att göra ovanstående på en docka kontra en människa. Men övning ger färdighet heter det ju! Ser redan fram emot nästa gång vi ska dit.


Nu är det dags att få in barnen och stoppa dom i säng, sen ska jag och Fredrik mysa på lite räkor innan jag ska slänga mig över ett skolarbete som ska vara inne på fredag. Så det är verkligen hög tid att påbörja det!


Celina och Rasmus tittar på Pippi och myser i vår säng i husvagnen

Benjamin begravde en mask som, enligt Benjamin, jag hade trampat på så att den dog...
"Maskis är förevit död" hade han skrivit helt själv!


Kram
M.

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥