torsdag 19 maj 2011

Kalasfylld helg

Snart helg igen! Helt otroligt var snabbt veckorna går! Den gångna helgen var fylld av kalas för Benjamin. I fredags var det kalas för killkompisarna och i lördags var det kalas för släkten. Han var verkligen supernöjd med sina kalas och alla fina presenter han fick.

I veckan har vi inte sett mycket av vår älskade pappa/Darling här hemma. I måndags kom han hem sent från Stockholm och tidigt i går morse bar det av till huvudstaden igen och väntas hem imorgon. Pga. det missade han tyvärr Benjamins vårföreställning på skolan ikväll, så jag och Celina fick gå själv. Det var en helt fantastisk föreställning med hela barnskolan (0:orna, 1:orna och 2:orna)! De var så otroligt duktiga!! Benjamins klass dansade till Brolles låt "7 days and 7 nights". De är inte så många killar i klassen så de dansade längst fram och när det var tjejernas tur fick killarna sätta sig ner på huk i en tuff position medans tjejerna dansade bakom med pompoms med band. Svårt att beskriva men det förevigades på film som jag ska visa Fredrik imorgon. Benjamin var tyvärr inte på topp ikväll, jag satt med ett stort leende på läpparna under hela uppträdet som Benjamin tyvärr tolkade som att jag skrattade ÅT honom! Så han var sådär glad. Stackaren! Jag som bara var så glad och stolt över honom och så blev det så fel!! Men när jag hade förklarat för honom efteråt förstod han och fyrade av sitt underbara leende, så som bara han kan!


Under framträdandet var han väldigt blyg, men han tog sig igenom det galant! Hans fröken kom fram till mig efteråt och sa att han var den allra duktigaste och han förtjänade en kungakrona för att han gjorde det så bra, trots att han var lite negativt inställd till hela grejen innan det började. Ja, ord kan verkligen inte beskriva hur stolt jag var ikväll!

På dagis har de haft Knatetloppet idag. Alla barnen springer en liten slinga på ca. 500 meter påhejade av fröknarna och Celina hade varit så duktig! Hon sprang med ett leende på läpparna hela tiden och hade tyckt det var superroligt!
Så ikväll var det två trötta små Hjärtan som stupade i säng. I morgon bär det av till vårt smultronställe där vi bara ska vara. Har packat ner löparskorna så en liten runda i skogen hoppas jag att det blir, men annars ska jag bara sitta i en stol och njuta av lugnet och min fina familj.



Kram från mig
M

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥