lördag 18 februari 2012

En alldeles egen liten fjäril ♥

Sådär, nu är det rensat och fint i arbetsrummet igen. Säkert inte för någon längre tid, men just nu är där städat och fint i alla fall.

Igår hämtade jag hem en söt liten fjäril från dagis. En suddig sådan... :O))
På dagis har de en vikarie som är otroligt duktig på ansiktsmålning.

När jag ändå var i rensar-farten idag, fick även datorn sig en omgång. Hittade några bilder som jag inte hunnit lägga ut i veckan.

Denna fina fjäril hade Celina med sig hem från dagis på Alla Hjärtans Dag.

Vår Alla Hjärtans Dag middag med räkor, aioli, bröd, sallad, ost och kex. Barnen fick våfflor.
Till förrätt hade vi kräftsoppa och efterrätten glömdes helt bort i kylen eftersom Fredrik redan då började känna sig kass.


Finn Crisp med gorgonzola och fikonsylt är så fantastisk gott! Vilken kombo!
Jag lyxade till det och åt resterna till lunch dagen efter.

För någon vecka sen kom B hem med denna fina brosch till mig.
Han är så söt som alltid tänker på sin lilla syster.

Benjamin är iväg och leker hos en klasskamrat, Celina har somnat (sittandes i sin fåtölj, får se om vi väcker henne snart eller chansar och låter henne sova för natten...) och Fredrik ligger och vilar. Jag är allmänt uttråkad. :O) Nej, så farligt är det inte. Jag tänkte gå upp och mysa lite med den delen av familjen som är hemma innan det är dags att åka och hämta hem min Prins så att familjen blir komplett igen.

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥