onsdag 22 februari 2012

Mysdag med barnen ♥

Idag har jag och barnen varit lediga och direkt imorse bestämde vi oss för att hitta på något. Efter många nääää, vad tradig osv. kom vi fram till något som passade oss alla. Först åkte vi till idrottshallen där man kunde testa att åka Trikke. Benjamin tyckte det var lite svårt men jätteroligt när man väl fått kläm på det. Celina ville absolut inte testa... Därefter åkte vi till Maxi för att kolla lite på bokrean, hittade inte så mycket. Kom hem med 3 Lassemajas detektivbyrå-böcker och nya Plaza Interiör.
Sen for vi vidare mot museét där de just nu har en utställning för barn, Allemansland, med bla. Krakel Spektakel. Barnen hade jätteroligt och stormtrivdes. Vi gick även på klurighetsvandring där man fick svara på gåtor, mötte ett troll och en lite läskig kille som var klädd i en blå heldress. Celina gillade inte honom och skakade i hela kroppen av rädsla, lilla stackaren. När vi senare intog lunch i stan fick jag ett sms från Jessica som vi sen mötte upp hemma hos oss så att småtjejerna fick leka en stund.
Nu har jag två gnälliga barn här hemma och ett tag ville jag bara gå hemifrån. Vissa dagar spelar det ingen roll hur mycket eller vad man gör, det bara gnälls! Antar att det kan ligga lite trötthet bakom gnället men fy vad trist det är att lyssna på!

Lite bilder från dagen som gått


På Maxi

Allemanslandet

Imorgon gör jag min andra kväll på neo! Det var verkligen jätteintressant. Tänk vad tekniken och kunskapen har utvecklats, att vi idag kan rädda ett barn så långt ner som i graviditetsvecka 23! Helt fantastiskt! Och vilken kämparanda de här små liven har! Man blir helt förundrad.

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥