tisdag 14 februari 2012

Valentines Day!

Innan min kärlek gav sig av till jobbet imorse kom han in med ett brev till mig med instruktioner till den 17 mars. Nu är jag ju än mer nyfiken och får våndas i en hel månad!!
Jag längtar så tills vi ska åka iväg, ska bli så mysigt att få rå om varandra och kunna sitta och prata utan att bli avbrutna av våra små älsklingar!
Till ikväll ska jag göra en kräftsoppa som vi alla älskar, sen önskade Benjamin våfflor så det ska barnen få och vi vuxna ska äta räkor, aioli, bröd och sallad. Och till efterrätt blir det en mango- och passionsmousse. Mumsigt!

På dagis idag skulle de pyssla lite Alla Hjärtans Dag-saker, ska bli spännande att se vad de hittat på.
I Benjamins klass har de också uppmärksammat Alla Hjärtans Dag. De blev bjudna på frukost med en massa godsaker och brytbröd som de gjort som ett hjärta. Dukningen gick i hjärtats tecken och var så fin! Det krävs inte så mycket för att göra det där lilla extra.

Till kvällens dukning bestämde jag mig för att investera i nya vita tallrikar, från Mateus. Men tydligen är de restnoterade för ingen hade dessa hemma! Så typiskt!
Men så kan det klart bli om man är ute i sista minuten...

Nu ska jag fixa lite med dukningen och förbereda efterrätten till ikväll.

Ha en underbar Alla Hjärtans Dag!

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥