söndag 24 mars 2013

En "liten" make-over

Hela veckan har jag lyst med min frånvaro, har nämligen haft helt andra saker för mig.
Hittade en oöppnad burk med färg i förrådet förra helgen och jag tog det som ett tecken på att jag skulle sätta igång med förvandlingen av vårt sovrum. Sagt och gjort, möblerna drogs ut, maskering påbörjades och mannen bannlystes från sovrummet, han trodde nämligen att jag bara skulle måla om. Istället tog jag hjälp av min fina svärfar och tillsammans satte vi upp en återställare på snedtagsväggen och någon dag senare kom tapeten upp. När jag ändå var igång fick sänggaveln sig en omgång med färg. Den gamla byrån åkte ut, nya gardiner kom upp och nya blommor införskaffades.
 
Har inte tagit någon förebild men så här blev resultatet.
 

(Ser att jag glömt ta bort tändaren, tände ljusen strax efter jag tog bilden...)
Snedtaksväggen var tidigare mörkbrun (vet inte hur vi tänkte där....) och hela rummet känns så mycket större nu när det är så ljust!

En före/efterbild på sänggaveln

 
Jag blev riktigt nöjd med resultatet! Fortfarande ska det piffas lite, tavlor ska upp på väggarna, överkast och kuddar till sängen ska hittas oxå letar jag med ljus och lykta efter två små, svarta runda bord att ha som sängbord att ha sänglampor på.
Fredrik blev såklart också mycket nöjd!
 
Denna fina tavla är precis hemklickad från fotografiska och ska få hänga i sovrummet.
Affisch Vee Speers 11
Även denna fina ljusslinga från Happy Lights ska få hänga på en vägg i sovrummet
 
Bild lånad från Tofsar & Ting
 
Igår tog jag och min älskling en dagsutflykt till Växjö där Fredrik skulle titta på en ny båt och som muta till mig tyckte han att vi kunde ta en tur in till IKEA när vi ändå körde förbi Älmhult. O ja, då var jag ju inte sen med att hänga på... :O))!
En ny byrå till sovrummet inhandlades och såklart lite annat smått.
 
Ja, en ny båt blir det nog oxå...

 
 Nu är det hög tid att slå in lite presenter, idag vankas det kalas.
Benjamin ska på laserdomekalas och vi andra ska gratulera barnens faster och kusin.

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥