lördag 2 mars 2013

Fin gammal skola till salu

Är helt slut efter en spontan storrensning på vinden idag. Skulle bara ta lite grann men när kvällens middag blev inställd pga. sjukdom var det bara att fortsätta. Så här pausas det just nu i kaoset. Har nästan fyllt släpet men mer väntar på att få komma dit. Varför sparar man på så mycket!??!
Skönt när det är klart i alla fall!

Strax utanför min lilla stad är en gammal skola till salu just nu. Ägarna har verkligen bevarat stilen och detaljerna.

Vacker byggnad
 
Stora rummet (tidigare skolsal)
 
Stora rummet
 
Matplats vid köket med kakelugn
 
Bibliotek i gamla lärarbostaden
 
Gamla gymnastiksalen på andra våningen
 
Övre möblerbar hall
 
Vacker kamin i stora rummet / skolsalen
 
Alla bilder kommer ifrån Hemnet
 
Vilka ungar hade inte gillat att ha en egen gympasal i huset! Älskar kaminen ovan och alla stora ytor.
Ja, så har ni drygt 3 miljoner över så varför inte slå till?!

Nu kommer mannen och barnen som har varit och hämtat Mc-mat, själv ska jag hugga in på en bit lchf-pizza som jag gjorde igår. Underbart god! Recept kommer en annan dag.

Trevlig lördag!
 

0 SÖTA KOMMENTARER:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad när du skriver en snäll rad till mig ♥